اخبار
کد خبر : 959 ۱۳۹۴/۰۸/۱۵   

نظام سلامت موفق ترین سازمان در نفوذ به حاشیه شهرها است

* فرصت خدمتگزاری به مردم به ویژه محرومان جامعه برای مسئولان فراهم شده است

سالیان درازی بود که خلا طرحی برای کاهش هزینه های درمان احساس می شد که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید طرحی به خود جامه عمل پوشاند که به منزله جراحی بزرگی در نظام سلامت کشور است.

به گزارش نای قلم، مهمترین طرح دولت یازدهم در عرصه سیاست داخلی، طرح تحول نظام سلامت است که بی شک اجرای بی عیب و نقص آن کمک شایانی به کاهش آلام و مشقت های بیماران می کند.

از مهمترین اهداف این طرح ارتقای کیفیت خدمات ویزیت بیمارستان، ارتقای کیفیت هتلینگ در بیمارستان، حمایت و حفاظت مالی  از بیماران صعب العلاج، برنامه ریزی برای گسترش و ترویج زایمان طبیعی،  ترغیب پزشکان به ماندگاری در مناطق محروم، کاهش هزینه های دریافتی از بیماران در بیمارستان های دولتی و مهمتر از همه اجرای صحیح و بی عیب نقص طرح است.

به گفته نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، نظام سلامت آذربایجان غربی پیشروترین و موفق ترین سازمان در نفوذ به حاشیه شهرها است.

عابد فتاحی در دیدار با هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی که در سالن جلسات دفتر ریاست دانشگاه ترتیب یافت، اظهار کرد: مسیری که دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در حل مشکلات حوزه بهداشت و درمان در پیش گرفته مسیری درست و به روز است که جای تشکر دارد .

وی افزود: مهمترین اقدام و خدمت در عرصه سلامت بعد از انقلاب، اجرای طرح تحول نظام سلامت است زیرا این طرح نیازمندان، دردمندان و اقشار محروم جامعه را برای دریافت خدمات سلامت هدف قرار داده است و موجب کاهش چشمگیر در پرداختی از جیب مردم شده و رضایت مندی زیادی را حاصل کرده است .

فتاحی در ادامه به اهمیت نقش بهداشت اشاره کرد و افزود: موفقیت حوزه سلامت در گرو موفقیت عرصه بهداشت است، امروز که شاهد اجرای طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت با ارائه خدمات بهداشتی درمانی ساکنان حاشیه شهرها هستیم و اجرای این طرح که در راستای رفاه حال محرومان این قشر از جامعه ارائه خدمت می کند بسیار ارزشمند است

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: نظام سلامت آذربایجان غربی پیشروترین و موفق ترین سازمان در نفوذ به حاشیه شهرها در جهت مدیریت آسیب های جسمی، روانی و اجتماعی است که از صمیم قلب متشکرم.

در ادامه این نشست دیگر نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلمی نیز با تاکید بر اهمیت خدمت به مردم گفت: الان فرصت خدمتگزاری به مردم به ویژه محرومان جامعه برای مسئولان فراهم شده است که باید این فرصت را مغتنم شمرد .

نادر قاضی پور افزود: برخورد با محبت و ملاطفت آمیز با مردم، بیماران و ارباب رجوع شرط موفقیت در کارهاست .

وی همچنین بر نظارت ها به ویژه در مراکز درمانی توسط مسئولان، پاسخگو بودن به مردم و دسترسی آسان مردم به خدمات تخصصی تاکید کرد.

گفتنی است به دنبال اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت و ارائه خدمات بهداشتی درمانی به ساکنان حاشیه شهرها، ارائه خدمات در واحدهای مراقبت سلامت حاشیه شهر در سه سطح اول ( پایگاه بهداشتی )، دوم ( مرکز سلامت جامعه ) و سوم ( مرکز ارجاع تخصصی سلامت ) انجام می گیرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا