اخبار
کد خبر : 9585 ۱۳۹۸/۱۲/۲۰   ۲۱:۵۶:۰۹

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی تاکید کرد؛
اتصال تمام مدارس به شبکه ملی اطلاعات

 

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: تمام مدارس باید به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.

به گزارش نای قلم، قاسم جلیلی نژاد در جلسه هماهنگی اجرای مفاد قرار داد خرید خدمت شبکه هوشمند مدارس، از اتصال بیش از 50 درصد از مدارس روستایی آذربایجان غربی در فاز اول خبر داد و گفت: در ادامه این طرح تمام مدارس استان به شبکه هوشمند مدارس از طریق بستر شبکه ملی اطلاعات وصل می شود.

وی افزود: بر اساس ماده 69 برنامه ششم توسعه تامین زیرساخت های هوشمندسازی مدارس بر عهده وزارت ارتباطات است که در قالب دو فاز اجرایی می شود که در فاز اول یک هزارو 390 مدرسه روستایی تا اردیبهشت سال 99 به شبکه ملی اطلاعات متصل می شود.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی با تشریح قرارداد خرید خدمت موضوع هوشمندسازی مدارس، افزود: این طرح که در قالب قرارداد خرید خدمت با پیمانکاری مخابرات منطقه استان و از محل اعتبارات طرح USO  برای تمام مدارس روستایی بالای 20 خانوار و شهرهای زیر 20 هزار نفر است اجرایی می شود.

جلیلی نژاد عنوان کرد: تامین زیرساخت اتصال به شبکه ملی اطلاعات از مواردی است که جزء تعهدات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان است که مازاد بر آن بهرمندی از ظرفیت پهن باند 2 مگابایتی و استفاده تا حجم 30 گیگا بایت رایگان از خدماتی وزارت ارتباطات برای توسعه هوشمندسازی مدارس است.

وی گفت: تمام مدارسی که از قبل دارای بستر اینترنت بودند نیز باید به شبکه هوشمند مدارس از بستر شبکه ملی اطلاعات متصل شوند تا از ظرفیت فراهم شده به نحو احسن استفاده کنند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی افزود: طرح توسط کمیته کارشناسی استان که متشکل از نمایندگان تام الختیار اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، مخابرات منطقه آذربایجان غربی و اداره کل آموزش و پرورش است از طریق ویدئو کنفرانس تشکیل جلسه داده و بررسی می کنند تا تمام موانع احصا و تصمیمات مدیریتی در نشست مدیران جهت رفع موانع اتخاذ شود.

ابراهیم محمدی مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز ضمن استقبال از تعامل مجموعه برای پوشش مدارس در استان آمادگی مجموعه خود را برای اجرای مطلوب طرح اعلام کرد.

علی نوری مدیر مخابرات منطقه آذربایجان غربی با اشاره به موانع اجرای طرح در برخی از مدارس وستایی استان گفت: جهت تسهیل در امور و اجرای حداکثری طرح مذکور در موعد مقرر برای هوشمندسازی مدارس تا حد امکان مساعدت های لازم صورت می گیرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا