اخبار
کد خبر : 9583 ۱۳۹۸/۱۲/۲۰   ۲۱:۴۳:۱۴

برای پیشگیری از شیوع کرونا؛
جلوگیری از فعالیت کودکان کار و زباله‌گردها ضروری است

 

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: جمع آوری کودکان کار و زباله‌گردها را برای پیشگیری از شیوع کرونا بسیار ضروری خواند.

به گزارش نای قلم، رسول خضری در گفتگویی اظهار کرد: کرونا کودکان خیابانی و زباله گردها را به دلیل عدم رعایت بهداشت فردی و استفاده از اقلام بهداشتی تهدید می‌کند.

وی اضافه کرد: کرونا کودکان خیابانی و زباله گردها را به دلیل عدم رعایت بهداشت فردی و استفاده از اقلام بهداشتی مقابله با کرونا تهدید می‌کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه کودکان خیابانی و زباله گردها باید جمع‌آوری و سلامت آنها مورد بررسی قرار گیرد، افزود: کودکان کار و زباله گردها به شدت آسیب پذیر و در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند بنابراین می طلبد سازمان بهزیستی با همکاری تمامی دستگاه‌ها گامی جدی برای جمع‌آوری آنها بردارند و با بررسی وضعیت سلامت کودکان در صورت لزوم نسبت به قرنطینه کردن آنها اقدام کند.

خضری در مورد نقش وزارت بهداشت در این رابطه، یادآور شد: وزارت بهداشت به عنوان سیاست گذار آیین نامه و بخشنامه‌هایی را صادر می‌کند اما مجری جمع‌آوری و ساماندهی دستگاه‌هایی مانند بهزیستی، وزارت و نیروی انتظامی است.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دستگاه‌های ذیربط باید سال ها پیش جمع‌آوری و ساماندهی کودکان خیابانی و زباله‌گردها را در دستور کار قرار می‌دادند، تصریح کرد: البته هنوز هم دیر نیست و دستگاه‌ها می‌توانند با همکاری هم یک بار برای همیشه به این معضل پایان دهند.

وی افزود: برخی از کودکان از سر ناچاری و فقر در خیابان ها در حال فعالیت هستند اما برخی از آنها توسط مافیا هدایت می‌شوند و به صورت باندی فعالیت می‌کنند که نیاز است نیروی انتظامی باندها و مافیا را شناسایی و همچنین نهادهای حمایتی با شناسایی خانواده کودکان بی بضاعت حمایت مناسب را از آنها داشته باشد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا