اخبار
کد خبر : 9581 ۱۳۹۸/۱۲/۲۰   ۲۱:۳۳:۴۰

امروز؛
بیمارستان صحرایی در ارومیه راه‌اندازی شد

 

سپاه شهدای آذربایجان‌غربی در کنار قرارگاه عملیاتی لشکر ۳ حمزه سیدالشهدا (ع) که در طول ایام سال بیمارستان‌های صحرایی را راه‌اندازی و به ارائه خدمات به محرومان استان و نیز روستاییان مرزنشین اقدام می‌کند، برای مقابله با شیوع کرونا بیمارستان صحرایی شهید باکری با 200 تخت را در ارومیه راه‌اندازی کرد.

 به گزارش نای قلم، این بیمارستان صحرایی برای پشتیبانی و کمک به دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان راه‌اندازی شده است.

این بیمارستان صحرایی با 200 تخت بستری، آزمایشگاه، واحد بیماریابی، بخش بستری خواهران و برادران، سی.سی.یو همچنین آزمایشگاه‌های تخصصی امروز افتتاح شد.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: عزم ملی برای مقابله با ویروس کرونا در جای جای کشورمان شکل گرفته است که مجموعه سپاه نیز با همه ظرفیت‌ها و امکانات در اختیار آحاد مردم است.

سردار سرتیپ دوم حبیب شهسواری اظهار کرد: تا پایان این معضل، بیمارستان فوق و بیمارستان شهید عارفیان سپاه ارومیه برای خدمت‌رسانی آماده خواهد بود.

این مسئول ادامه داد: در این شرایط خطیر که ملت ایران و بیش از ۵۰ کشور دیگر جهان در معرض ویروس کرونا قرار گرفته‌اند و عزمی جهانی و بین المللی برای مقابله با این بیماری شکل گرفته است، پاسداران انقلاب اسلامی به مدد تجارب ارزنده دوران دفاع مقدس و حضور در جبهه مقاومت اسلامی در رویارویی با تهدیدات مختلف، در کنار مردم است و هر چه در توان داریم در طبق اخلاص می‌گذاریم.

وی اضافه کرد: از همان روزهای اولیه شیوع کرونا در کشور، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سازمانی و منابع متخصص انسانی‌ را در حوزه بهداشت و درمان به عرصه آورده‌ایم، تا برای کمک به دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی این عرصه اقدام شود.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، به تشکیل «قرارگاه پیشگیری و مقابله با کرونا» در سپاه شهدای آذربایجان غربی اشاره کرد و بیان داشت: با به کارگیری همه ظرفیت‌های موجود در بسیج جامعه پزشکی، شبکه بهداشت و درمان، بسیج اصناف، بسیج سازندگی و سایر اقشار، متناسب با الزامات به صحنه آمده‌ایم.

*تلاش سپاه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا ارزشمند است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در این آئین گفت: تلاش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در کشورمان به معنای واقعی کلمه ارزشمند است.

حجت الاسلام سید مهدی قریشی اظهار کرد: اقداماتی که سپاه شهدای استان با مشارکت قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) برای مقابله با ویروس کرونا انجام می‌دهد به معنای واقعی کلمه قابل توجه است.

وی برای عبور از شرایط کنونی در سایه اتحاد و همدلی ابراز امیدواری کرد و ادامه داد: لازمه مقابله با شیوع ویروس کرونا و درمان بیماران مبتلا این است، که همه دستگاه‌های اجرایی، نیروهای مسلح و دستگاه‌های فرهنگی وارد عرصه شوند و هر کاری در توان دارند انجام دهند.

این مسئول ضمن ابراز خشنودی از اینکه وحدت و همدلی در آذربایجان غربی مثل سایر مناطق کشورمان خوشبختانه شکل گرفته است، اضافه کرد: همراهی و مشارکت مردم هم در این زمینه بسیار راه‌گشا است و این امید وجود دارد که به توصیه‌های بهداشتی و پزشکی توجه جدی شود.

امام جمعه ارومیه با خطاب قرار دادن آحاد مردم اظهار کرد: همه نهادهای ذی‌صلاح با تمام توان به میدان آمده‌اند بنابراین نباید کسی نگران باشد و باید ضمن رعایت اصول و نکات بهداشتی برای برگشتن کشور به شرایط عادی تلاش شود.

*آمادگی بیمارستان صحرایی برای درمان بیماران

مسئول بهداری شمال غرب کشور هم گفت: بیمارستان صحرایی ارومیه در صورت بروز نیاز احتمالی برای درمان بیماران آماده است.

 صادقی اظهار کرد: این ببمارستان برای خدمات رسانی به آحاد مردم در دو وضعیت راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: یک وضعیت به این شکل است که اگر به صورت احتمالی بیمارستان‌های استان از بیماران کرونایی اشباع شود، در این مجموعه نسبت به پذیرش آنها اقدام کنیم وضعیت دوم هم این است که در صورت نیاز نسبت به پذیرش بیماران عادی و مداوای آنها اقدام شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: بخش های مختلف برای این بیمارستان از جمله قسمت بستری، آزمایشگاه، غربالگری بیماران تب دار و ... راه اندازی شده است، همجنین پرسنل مجرب و توانمندی نیز در این مجموعه آماده به خدمت هستند.

مسئول بهداری شمال غرب کشور اضافه کرد: مردم نباید نگران باشند، به طوری که این مجموعه نیز برای پیش بینی های احتمالی ایجاد شده است، چرا که همواره باید برای مقابله با بحران آماده باشیم.

*با همه توان و تجهیزات برای مقابله با ویروس کرونا آماده هستیم

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیز گفت: با همه توان و تجهیزات برای مقابله با ویروس کرونا در کشورمان آماده هستیم.

سردار سرتیپ پاسدار محمدتقی اوصانلو اظهار کرد: این بیمارستان با 200 تخت بستری برای پاسخگویی به اقشار مختلف مردم آماده شده است، که امیدوار هستیم نیازی به آن ایجاد نشود.

این مسئول ادامه داد: این بیمارستان برای پیش‌بینی‌های احتمالی و برای روزهای پیش‌رو راه‌اندازی و تجهیز شده، که امید است امکانات دانشگاه علوم پزشکی استان پاسخگو بوده و در روزهای پیش‌رو با سیر نزولی بیماران روبه‌رو شویم.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برهه‌های حساس مختلف از جمله سیل، زلزله، جنگ نرم و ... همواره در کنار آحاد مردم بوده است، اضافه کرد: بنابراین در شرایط کنونی هم به طور قطع با همه امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی در خدمت مردم کشورمان هستیم.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهداء بر لزوم تلاش برای مدیریت روانی جامعه و افزایش بهداشت روانی مردم تاکید کرد و بیان داشت: اقشار مختلف مردم باید خبرهای مرتبط با این موضوع را از مبادی رسمی آن پیگیری کنند و به شایعات و اخبار بی‌پایه و اساس توجه نکنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا