اخبار
کد خبر : 958 ۱۳۹۴/۰۸/۱۵   

طرح تحول نظام سلامت موجب افزایش رضایتمندی شده است

* شفافیت و بیان واقعی مشکلات موجب شده تا اعتماد مردم به این حوزه جلب شود

بدون شک یکی از بهترین و حیاتی‌ترین طرح‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در طول دهه‌های گذشته طرح تحول سلامت کشور است، اجرایی شدن این طرح یک حرکت جهادی به شمار می رود که نور امید را در دل بیماران روشن کرده است.

به گزارش نای قلم، با اجرایی شدن این طرح کمر همت برای حل سایر مشکلات موجود در حوزه سلامت نیز بسته شد و اعتماد مردمی به دولت برای رفع سایر مشکلات مهم کشور نیز افزایش یافته است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی، طرح تحول نظام سلامت در آذربایجان غربی با تدبیر دولت، اهتمام وزارت بهداشت و تلاش خادمان عرصه سلامت موجب افزایش رضایتمندی از خدمات بهداشتی درمانی شده است.

جواد آقازاده در دیدار با نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی که در سالن جلسات دفتر ریاست دانشگاه ترتیب یافت، اظهار کرد: استراتژی اصلی ما در عرصه سلامت طرح واقعیت ها است و ما بنا را بر روراستی و شفافیت با مردم و مسئولان قرار داده ایم .

وی افزود: شفافیت و بیان واقعی مشکلات موجود در عرصه سلامت استان و همچنین توانمندی های دانشگاه بدون افراط و تفریط موجب شده تا اعتماد مردم و مسئولان به این حوزه جلب شود و بی شک این اعتماد موجب افزایش همکاری، مشارکت، همدلی و همگانی در حل مشکلات این عرصه خواهد بود .

آقازاده در ادامه به نقش مهم نمایندگان مجلس و اهمیت همراهی آنان در حل مشکلات سلامت مردم استان اشاره کرد و گفت: هدف از این جلسه این است که شرایط و وضعیت واقعی و مشکلات بهداشت و درمان استان به سمع و نظر شما که در جایگاه رفیع قانونگذاری خدمت می کنید برسانیم و معتقدیم که محرومیت زدایی از استان آذربایجان غربی به ویژه در عرصه سلامت، همراهی و همدلی همه مسئولان ذیربط و به خصوص نمایندگان مردم در مجلس را می طلبد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همچنین ضمن تشکر از حمایت های ارزشمند مقام عالی استان از عرصه سلامت افزود: خوشبختانه امروز استاندار آذربایجان غربی فردی است که با آگاهی، بینش و نگرش وسیعی که نسبت به مشکلات سلامت و شاخص های مربوطه دارد از هیچ کمکی و حمایتی در این زمینه دریغ نکرده است که صمیمانه قابل تقدیر است .

آقازاده اضافه کرد: امروز شاهد این موضوع هستیم که دانشگاه علوم پزشکی استان موفق به کسب رتبه برتر در ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستان ها در بین دانشگاه های بزرگ تیپ یک شده است و یا در عرصه بهداشت، ارائه خدمات بهداشتی درمانی در حاشیه شهرها، این استان بسیار موفق و پیشرو عمل کرده است و این امر حاصل نمی شد مگر با همدلی، همزبانی، عزم ملی و تلاش شبانه روزی و خستگی ناپذیر تمام خدمتگزاران عرصه سلامت استان .

این مقام مسئول همچنین به جایگاه رفیع دانشگاه اشاره و اضافه کرد: دانشگاه علوم به عنوان  مهد آموزش و پژوهش عرصه سلامت و به دلیل اینکه در تولید علم و فرهنگ سلامت از ارکان مهم محسوب می شود و از آنجائیکه در بهداشت و درمان از قدمت بالایی برخوردار است، لازم بود که جایگاه رفیع آن احیا می شد که در این زمینه نیز اقدامات عدیده ای انجام گرفته است که از آن جمله می توان به مراسم بزرگداشت یکصدمین سال تاسیس رشته پرستاری در کشور که در ارومیه پایه گذاری شده بود اشاره کرد که با حضور مهمانانی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور و مسئولان وزارتی  و استانی برگزار شد و علاوه بر معرفی استان، جایگاه علمی دانشگاه نیز تبیین شد و ان شاء الله برای بزرگداشت یکصدوپنجاهمین سالگرد تاسیس رشته پزشکی نیز آماده می شویم.

آقازاده به استعدادهای بالای دانشجویی دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: موفقیت دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در کسب رتبه های برتر در آزمون های علوم پایه و پیش کارورزی پزشکی در بین دانشگاه های علوم پزشکی نشان از وجود توان و پتانسیل های بالا هم در اساتید و هم دانشجویان دارد که موظیفیم این جایگاه ها را تبیین کنیم .

رئیس دانشگاه در ادامه به مشکلات موجود در دانشکده های دندانپزشکی و داروسازی اشاره کرد و به فعالیت های معاونت های غذا و دارو، آموزش، تحقیقات و فناوری، فرهنگی و دانشجویی  و همچنین پروژه های در دست احداث نیز پرداخت.

در مجموع باید گفت که می‌توان امیدوار بود که با اقداماتی اینچنین، در درازمدت نظم و آرامشی پایدار در نظام درمانی و سلامت کشور برقرار شده و احترام متقابل میان جامعه و نظام درمانی کشور بیش از پیش رعایت شود و جایگاه طبابت به آنچه در واقع شایسته آن است، قرار گیرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا