اخبار
کد خبر : 9557 ۱۳۹۸/۱۲/۱۵   ۲۰:۴۱:۳۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی خبر داد؛
بستری 234 مورد بیمار مشکوک به کرونا در استان

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: تاکنون در استان 234 مورد بیمار مشکوک به کرونا بستری شده اند.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در گفتگویی اظهار کرد: تاکنون 200 مورد نمونه برداری انجام گرفته است که 89 مورد جواب آزمایش را دریافت کرده ایم.

وی افزود: براساس نتایج به عمل آمده 77 مورد منفی و 12 مورد مثبت گزارش شده است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اضافه کرد: از 12 مورد نیز هشت نفر با حال عمومی خوب مرخص شده اند، سه نفر در بیمارستان بستری هستند و متاسفانه یک نفر فوت شده است .

آقازاده ادامه داد: تاکنون نمونه ها به تهران برای آزمایش ارسال می شدند که خوشبختانه از فردا آزمایشگاه استان راه اندازی می شود.

وی افزود: آزمایشی که در استان انجام می شود در وهله اول مثبت یا منفی بودن آن را نشان می دهد و در صورت مثبت بودن برای اینکه بدانیم نوع کوید 19 هست، آزمایش به تهران ارسال می شود .

رئیس قرارگاه دانشگاهی کنترل کووید 19 همچنین گفت: عده ای از هموطنان از شهرهای درگیر بیماری کرونا از جمله از تهران، اراک، قم، اصفهان، شیراز، رشت و ساری و ...به استان ما سفر کرده و در نقاط مختلف استان اسکان یافته اند که از این شهروندان درخواست می کنیم به نزدیکترین مرکز ارائه خدمات بهداشتی از جمله پایگاه های سلامت، مراکز جامع و خانه های بهداشت مراجعه کنند تا برای آنها پرونده سلامت باز شود که این کار هم برای خود این افراد و خانواده هایشان و هم ساکنان منطقه بسیار خوب خواهد بود .

وی همچنین توصیه کرد: رعایت بهداشت فردی، اجتناب از ترددهای بین شهری و داخل شهری غیرضرور و ماندن در خانه از مهمترین راه های پیشگیری از بین بردن چرخه انتقال این بیماری است .

آقازاده تاکید کرد شهروندان اخبار را از منابع موثق اخذ کنند و به اخطارها و اطلاعیه هایی که از طرف دانشگاه علوم پزشکی صادر می شود، توجه کنند .

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا