اخبار
کد خبر : 9550 ۱۳۹۸/۱۲/۱۴   ۲۰:۵۰:۳۱

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی:
آزمایش کرونا از فردا، پنجشنبه در ارومیه انجام می‌شود

 

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی گفت: با انجام مقدمات لازم، امکان انجام آزمایش کرونا در ارومیه فراهم شد و دیگر نیازی به ارسال آزمایش‌ها به تهران نیست.

وحید حقیقی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی روزهای گذشته، آزمایش مربوط به کرونا از استان به تهران ارسال می‌شد و دریافت جواب آن نیز زمان‌بر بود ولی با تمهیدات اندیشیده شده، این آزمایش از فردا، در ارومیه انجام خواهد شد و زمان تشخیص نیز بسیار کمتر خواهد بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه مردم باید بیماری کرونا را جدی بگیرند، اضافه کرد: شهروندان باید از تردد و مسافرت‌های غیرضروری پرهیز کنند تا درگیری‌ها و سرایت‌ها به حداقل برسد.

ابراهیم حسنی اظهار کرد: اقدامات درمانی لازم در خصوص مقابله با شیوع بیماری کرونا در استان اعمال شده ولی تا شهروندان، همکاری لازم را نداشته باشند، امکان جلوگیری از شیوع بسیار کم خواهد بود.

وی بیان کرد: 2 هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی در بیمارستان‌های دانشگاهی سراسر استان برای درمان بیماران کرونایی آماده شده‌است.

وی اضافه کرد: لوازم پزشکی مخصوص بین تمامی ‌بیمارستان‌ها در حال توزیع بوده و اقلام مورد نیاز کادر درمان نیز به صورت مستمر تهیه و توزیع می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: استفاده از ظرفیت خود استان در موضوع تولید مواد ضدعفونی کننده و سایر اقلام در دستور کار قرار گرفته و ظرفیت تولیدی روزانه ۲۰ هزار لیتر در خصوص اقلام ضدعفونی کننده ایجاد شده‌است.

جلال غفارزاده افزود: پیش از شیوع بیماری کرونا، ۳۱۷ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده در اختیار داشتیم که بیش از ۳۱ هزار و۷۵۰ لیتر آن مصرف شده است.

وی اضافه کرد: امروز، چهارشنبه نیز ۲۵ هزار بطری ضدعفونی کننده توزیع شد که ۱۵ هزار مورد آن مربوط به مرکز استان بود.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.

این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۲ هزار و ۳۳۶ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، ۷۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در آذربایجان‌غربی نیز ۱۵۰ نفر مشکوک به کرونا شناسایی شده که از این تعداد، آزمایش هفت نفر مثبت اعلام شده بود؛ از این تعداد نیز چهار نفر با بهبودی از بیمارستان مرخص شده و سه نفر در بیمارستان‌های ارومیه و بوکان تحت درمان هستند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا