اخبار
کد خبر : 9529 ۱۳۹۸/۱۲/۱۲   ۱۶:۴۵:۳۴

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی:
تعداد افراد مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی به ۵ نفر رسید

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه علاقه‌ چندانی به نگاه آماری نسبت به کرونا ندارد، گفت: چهار مورد جدید از کرونای مثبت در این استان ثبت شد و با احتساب یک مورد قبلی در مجموع تعداد مبتلایان قطعی استان به کرونا به پنج نفر رسید.

به گزارش نای قلم، دکتر جواد آقازاده در گفت‌وگوی خبر اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور، ١٢۴ مورد مشکوک در آذربایجان‌غربی شناسایی شده که روند آزمایش آنان در حال انجام است.

وی اضافه کرد: چهار مبتلای جدید در بیمارستان طالقانی ارومیه بستری بودند که سه نفر آنان با حال عمومی خوب مرخص شدند و یک نفر نیز خانم ۷۰ ساله است که اکنون در آن بیمارستان بستری بوده و حال عمومی وی نیز خوب است.

آقازاده تاکید کرد: پیش از این نیز یک نفر در شهرستان خوی بستری بود که مرخص شده است.

وی با اشاره به اینکه مبادی ورودی آذربایجان‌غربی برای جلوگیری از شیوع کرونا کنترل می‌شود، بیان کرد: باید برای مدتی از اسکان آزادانه افراد غیربومی جلوگیری شود تا همچنان این استان در ردیف استان‌های تمیز از لحاظ کرونا باقی بماند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی  و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی ادامه داد: با وجود کم‌بودن تعداد افراد مبتلا در آذربایجان‌غربی، رعایت بهداشت فردی برای شهروندان همچنان الزامی است و باید موارد مطرح شده توسط متخصصان به صورت کامل توسط خانواده‌ها رعایت شود.

شیوع ویروس کرونا اواخر ماه دسامبر گذشته از چین آغاز شد. این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به پزشک احساس نکنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا