Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 951 ۱۳۹۴/۰۸/۱۵   

مدیریت یارانه‌ها به استان‌ها واگذار شود

* حدود 40 هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی در استان بيكار هستند

استاندار آذربايجان غربي گفت: با توجه به اینکه دولت در بحث مدیریت یارانه‌ها با تنگناهایی روبروست، ما از دولت درخواست کرده‌ایم که مدیریت یارانه‌ها را به استان‌ها واگذار کنند.

به گزارش ناي قلم، قربانعلي سعادت در جلسه شوراي اداري استان اظهار كرد: ما معتقدیم که باید به اقشار آسیب پذیر و کم درآمد جامعه بیشتر از این‌ها کمک شود و از طرفی دیگر معتقدیم که باید بخشی از این یارانه‌ها برای کمک به بخش تولید اختصاص یابد.

وی افزود: واگذاری مدیریت یارانه‌ها به استان‌ها فرصت مناسبی برای دولت تدبیر و امید است که بتواند به دور از افراط و تفریط‌های گذشته، این موضوع را به صورت مدبرانه، مدیریت کند.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: مجموعه مدیریتی استان با انسجام و یکپارچگی به دنبال جبران فرصت‌های از دست رفته در آذربایجان غربی است.

سعادت افزود: در دو سال گذشته و از زمان استقرار دولت تدبیر و امید در استان، بسیاری از موضوعات اساسی، چالش‌ها، موانع توسعه و تنگناهای استان در حوزه های مختلف را شناسایی و در خصوص راهکارهای رفع آن‌ها با مدیران و صاحب‌نظران، جلسات همفکری و هم اندیشی برگزار کرده‌ایم.

وی، بیکاری را از جمله معضلات و مشکلات اصلی آذربایجان غربی عنوان کرد و افزود: حدود 40 هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی با مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در استان بیکار هستند که این موضوع، تبدیل به یکی از دغدغه های اصلی خانواده‌ها و مجموعه مدیریتی استان شده است.

سعادت با اشاره به پتانسیل‌های استان آذربایجان غربی از جمله هم مرزی با سه کشور خارجی، تنوع قومی و فرهنگی، مزیت‌های آب و خاک و ... اظهار داشت: علی رغم وجود این مزیت‌ها، استان آذربایجان غربی به دلیل وجود عقب‌ماندگی های تاریخی، عدم توجه به بحث سرمایه گذاری و توسعه زیرساخت‌ها در سال‌های گذشته به ویژه در دولت‌های نهم و دهم، درگیر بودن استان به صورت مستقیم در جنگ تحمیلی، مواجه بودن با ضدانقلاب در سال‌های اول انقلاب و ... نتوانسته در شاخص‌های توسعه و رشد و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جوانان، به جایگاه مورد انتظار دست پیدا کند.

وی ادامه داد: امروز دولت تدبیر و امید و مجموعه مدیریتی و مسئولان استانی که از تمامی جریانات و نیروهای توانمند استان انتخاب شده‌اند، با یک انسجام و یکپارچگی، در جهت جبران فرصت‌های از دست رفته تلاش می‌کنند و امیدواریم با حمایت و توجه مسئولان ارشد کشور و دولت، بتوانیم اهداف مورد نظر را در بحث توسعه و رونق اقتصادی در استان تحقق بخشیم.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود خواستار افزایش اختیارات استانی شد و گفت: دولت اخیرا بخشی از اختیارات دستگاه‌ها، وزارتخانه ها و سازمان‌ها را احصاء و به دستگاه‌های استانی تفویض نموده که امیدواریم این روند ادامه پیدا کند تا بتوانیم اختیارات کافی برای رفع مشکلات و معضلات استان داشته باشیم.

سعادت همچنین در خصوص اداره استان به صورت درآمد هزینه ای اعلام آمادگی نمود و گفت: آذربایجان غربی توانایی درآمدی بالایی دارد و معمولا ستاد درآمد استان در رابطه با سهم استان در درآمد کشور نقش اساسی ایفا می‌کند، لذا از دولت درخواست اداره استان را به صورت خودکفا و متکی بر درآمد هزینه نموده‌ایم که در صورت تصویب، این طرح را که برگرفته از الگوی اقتصاد مقاومتی است در استان اجرایی خواهیم کرد.

وی، به بخشی از مشکلات پیش روی دولت یازدهم از جمله بحث رکود تورمی هم اشاره و خاطرنشان کرد: تمامی تلاش دولت با وجود تمام مشکلات اقتصادی این است که با استفاده از توانمندی‌های موجود، در راستای رفع مشکلات، ایجاد رونق اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت مردم حرکت کند که این سیاست‌ها در استان آذربایجان غربی نیز به صورت جدی در حال پیگیری و اجراست.

استاندار آذربایجان غربی بحث صدور کارت‌های اعتباری خرید را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: از دولت انتظار داریم صدور کارت اعتباری برای بخش تولید را نیز مد نظر قرار دهد تا از این طریق بتوانیم در راستای ایجاد و توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی گام برداریم.

استاندار آذربایجان غربی همچنین به برخی از برنامه های مهم استان اشاره کرد و گفت: مدیریت بهینه منابع آب در استان با توجه به بحث خشکی دریاچه ارومیه، ارتقای ظرفیت‌های بخش کشاورزی و گذر از کشاورزی سنتی به مکانیزه و مدرن، توسعه آبیاری‌های نوین در اراضی و باغات، تلاش برای تبدیل استان به قطب صادرات غیرنفتی در کشور، توسعه زیرساخت‌های منطقه آزاد ماکو با هدف جذب سرمایه گذاری خارجی و رونق صادرات، پیگیری ایجاد چندین منطقه ویژه اقتصادی در استان، تلاش برای رفع عدم توازن در استان و تقویت همگرایی قومی از جمله مهم‌ترین برنامه‌ها و اقداماتی است که در استان اجرا و در دستور کار قرار دارد.

سعادت در رابطه با بحث همگرایی قومی در استان اظهار کرد: در گذشته‌ها، از واگرایی اقوام در استان که محصول توطئه های دشمن بوده است خسارت دیده‌ایم اما خوشبختانه امروز شاهد همگرایی قومی و زندگی مسالمت آمیز و محبت آمیز اقوام و ادیان در استان هستیم.

وی گفت: کسانی که چه از خارج و چه از داخل، در تلاش هستند با ایجاد تفرقه و اختلاف افکنی میان اقوام و ادیان در استان، به آرمان‌ها و اهداف انقلاب ضربه بزنند بدون تردید با توجه به وحدت و همدلی، ثبات در افکار و اندیشه های عمومی و هوشیاری مردم و قومیت‌ها در استان، در رسیدن به اهدافشان ناکام خواهند ماند.

انتهاي پيام/

 

 


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا