اخبار
کد خبر : 9506 ۱۳۹۸/۱۲/۰۸   ۱۰:۲۳:۳۰

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان غربی:
6 مدرسه منتخب آذربایجان غربی، عضو شبکه مدارس «آیسسکو» می شوند

 

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: شش مدرسه منتخب استان آذربایجان غربی، عضو شبکه مدارس صلح و دوستی کشورهای اسلامی «آیسسکو» می شوند.

 به گزارش نای قلم، شورای مدرسه محوری با حضور معاونین مدیرکل آموزش و پرورش استان و با هدف ایجاد شبکه مدارس صلح ودوستی کشورهای اسلامی «آیسسکو» در استان آذربایجان غربی در محل دفتر معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان برگزار شد.

مهین منافی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان در این جلسه اظهار داشت: با توجه به دستور العمل کمسیون ملی آیسسکو مقرر گردید مدارس واجد شرایط جهت عضویت در طرح مدارس دوستی،مدارس عضو آیسسکو از شش منطقه استان که جمعیت بالای دانش آموزان و تنوع مدارس از نظر دولتی و غیر دولتی و خاص و هیت امنایی دارند، انتخاب شوند.

وی افزود: با توجه به شرایط این مدارس که زیر ساخت های خاص را می طلبد شش مدرسه در سطح استان (دخترانه و پسرانه) از هر دوره تحصیلی 2 مدرسه با نظر مدیران هر منطقه تعیین و به کمسیون ملی معرفی می شود.

این مقام مسئول با اذعان به اینکه طرح مدارس صلح و دوستی کشورهای اسلامی برای اولین بار در سطح استان آذربایجان غربی اجرا می شود؛ ادامه داد: این طرح امسال در ناحیه 1 و 2 ارومیه، میاندوآب، خوی، بوکان و مهاباد اجرا می شود و دبیرخانه آیسسکو در محل معاونت آموزش متوسطه استان مستقر می باشد.

منافی گفت: هدف از اجرای این طرح تقویت دیپلماسی آموزشی و علمی فرهنگی، ایجاد همبستگی بین نواجونان کشور های اسلامی در جهت شکل دهی به ایده واحد امت اسلامی، ایجاد بستر مناسب برای افزایش صلح و دوستی بین دانش آموزان جهان اسلام، بستر سازی برای تربیت انسان های چند ساحتی و توانمند و مهارت محور برای زندگی، احیای تمدن شکوهمند اسلامی در باور و رفتار دانش آموزان و حضورسازنده و فعال در میان ملت های مسلمان جهان است.

در ادامه، دبیرخانه انتخاب و انتصاب مدیران استان که قبلا در معاونت متوسطه و اداره متوسطه دوره اول مستقر بود به معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل منتقل گردید و معاون توسعه مدیریت و رئیس اداره امور اداری و تشکیلات به عنوان دبیر و دبیرخانه منصوب شد.

همچنین در این جلسه در خصوص مدرسه ویژه یا بوم بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا