اخبار
کد خبر : 9500 ۱۳۹۸/۱۲/۰۷   ۱۹:۰۰:۳۴

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی:
چهار فروشگاه تجهیزات پزشکی پلمب شد

 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: تعداد چهار فروشگاه تجهیزات پزشکی و یک انبار غیرمجاز تجهیزات پزشکی پلمب و به مراجع قضائی معرفی شدند که در این رابطه یک نفر به دستور معاون دادستان ارومیه بازداشت شد.

به گزارش نای قلم، جلال غفارزاده در گفتگویی اظهار کرد: در هفته اول اسفند ماه (یکم تا پنجم اسفند) اکیپ های مختلف کارشناسی از 30 داروخانه و شرکت توزیع دارو و نیز 20 فروشگاه و شرکت تجهیزات پزشکی ارومیه بازرسی به عمل آمده است.

وی به گرانفروشان و احتکارکنندگان اقلام بهداشتی حفاظتی پیشگیری کننده از کرونا هشدار داد .

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: به دنبال اعلام سازمان بهداشت جهانی در خصوص انتشار ویروس کرونا (کووید 19)، تعداد محدودی افراد فرصت طلب به بهانه شیوع بیماری کرونا با احتکار و یا با ایجاد تقاضای کاذب در اجناس مصرفی از جمله محلول ضدعفونی کننده دست، ماسک و... سعی بر سودجویی و بر هم زدن آرامش عمومی جامعه را دارند.

وی گفت: نظارت‌های مستمر کارشناسان این معاونت با مشارکت و همکاری و حمایت نهادهای اطلاعاتی و انتظامی به صورت شبانه‌روزی از کلیه شرکت‌های توزیع دارو و لوازم مصرفی پزشکی و داروخانه‌ها انجام می‌گیرد و با توجه به هماهنگی های به عمل آمده با مراجع قضایی در صورت مشاهده احتکار و گران فروشی اقلام پیشگیری از بروز کرونا، بدون هیچ گونه اغماض سریعا پلمب و پروانه فعالیت مراکز غیرمجاز باطل و پرونده های تخلفات به مراجع قضایی معرفی می شوند.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه کارخانه‌های تولیدی موظف به تولید با حداکثر توان و ظرفیت به صورت سه شیفت هستند، طی هماهنگی های به عمل آمده با تامين كنندگان، محموله لوازم مورد نیاز در سطح استانتامین و به زودی توزیع می شود.

غفارزاده خاطرنشان کرد: مردم در صورت مشاهده تخلف و گران‌فروشی، موارد را از طریق سامانه ۱۹۰ اطلاع‌رسانی کنند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا