اخبار
کد خبر : 950 ۱۳۹۴/۰۸/۱۵   

توانمندسازی کارآمدترین روش برای توسعه پایدار است

* پسا تحریم فرصتی برای واردات دانش فنی و تکنولوژی به کشور است

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: امروزه اغلب کشورها توانمندسازی را کارآمدترین روش برای توسعه پایدار در نظر می‌گیرند.

به گزارش ناي قلم، شهین‌دخت مولاوردی در شورای اداری آذربایجان غربی اظهار كرد: توانمندسازی زنان موتور محرکه توسعه جامعه است بنابراین لازم است به این موضوع توجه کنیم.

وي افزود: بر اساس این دیدگاه زنان نباید تنها به عنوان دریافت‌کننده خدمات در نظر بگیریم بلکه آنان باید به عنوان بازیگر در عرصه‌های مختلف نگریسته شوند. علاوه بر آن باید به دستاوردهای توانمندسازی زنان نیز توجه کرد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور تاکید کرد: وقت آن رسیده است برای تحقق اهداف چشم انداز بیست ساله برنامه ریزی درستی انجام دهیم و برای دستیابی به این هدف باید رویکرد خود را از اقتصاد مبتنی بر منابع به اقتصاد مبتنی بر دانش تغییر دهیم.

 مولاوردی اضافه کرد: لازم است با جلب مشارکت و توانمندسازی، زنان را در تمام بندهای سند چشم انداز بیست ساله در نظر بگیریم و نقش و جایگاه زنان را در این سند مشخص کنیم.

به گفته وي جامعه ای که قصد حرکت به سمت توسعه دارد در صورتی که فقط به مسائل مادی توجه داشته باشد و به نابرابری‌ها توجه نکند، نمی‌تواند به توسعه برسد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در ادامه گفت: پسا تحریم فرصتی برای واردات دانش فنی و تکنولوژی به کشور است نه ورود کالاهای خارجی.

وي افزود: در شرایط جدید تلاش دولت برای ورود سرمایه های علمی و تکنولوژی و دانش فنی در کنار سرمایه گذاران خارجی به کشور و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور اظهار کرد: تلاش دولت برای ایجاد امنیت برای سرمایه گذاران خارجی و حذف قوانین و مقررات مزاحم در این زمینه است.

مولاوردی ادامه داد: جلب مشارکت‌های مردمی در راستای توسعه اقتصادی کشور رویکردی است که دولت به دنبال ان است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بیان کرد: کشور در سیاست خارجی به جای خوبی رسیده و فصل جدیدی از روابط بین‌المللی گشوده شده است.

وی اظهار کرد: هم اکنون ایران به یک قدرت بین‌المللی ممتاز تبدیل شده و بدون توجه به این قدرت منطقه ای قدرت‌های خارجی نمی‌توانند برنامه‌هایشان را پیش ببرند و این جایگاه ممتازی برای کشور است.

مولاوردی ادامه داد: تلاش برای افزایش قدرت خرید مردم از تلاش‌های دولت در بخش اقتصادی بود که همراه با کاهش تورم از 40 درصد تا 13.8 درصد بود.

وی گفت: هم اکنون ثبات نسبی بر بازار حاکم شده و حرکت به سمت تورم تک رقمی جزو اهداف است.

انتهاي پيام/

 

 


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا