اخبار
کد خبر : 9499 ۱۳۹۸/۱۲/۰۷   ۱۸:۴۷:۲۴

برای مقابله با انتقال احتمالی بیماری های ویروسی انجام می گیرد؛
تشدید اقدامات پیشگیرانه در کشتارگاه های دام و طیور آذربایجان غربی

 

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی از تشدید اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با انتقال احتمالی بیماری های ویروسی در کشتارگاه های دام و طیور و مراکز عرضه فرآورده های خام دامی در سطح استان خبر داد .

به گزارش نای قلم، کامیار داهیم در گفتگویی با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه بهداشتی همواره به صورت معمول در کشتارگاه های دام و طیور و مراکز عرضه فرآورده های خام دامی در سطح استان اجرا می شود، اظهار کرد: با توجه به افزایش احتمال گسترش بیماری های ویروسی و حفظ بهداشت عمومی جامعه، دستورالعمل اجرایی برای تشدید رعایت نکات بهداشتی در کشتارگاه ها و مراکز عرضه در سطح استان صادر و درحال اجراست.

وی افزود: آذربایجان غربی با توجه به اهمیت ارتباطات افراد در هندلینگ فرآورده های خام دامی درانتقال بیماری های ویروسی و از طرفی مسری بودن اغلب ویروس ها، به ضرورت انجام اقداماتی در راستای پیشگیری از شیوع بیماری های تنفسی و ویروسی تاکید کرد.

 مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی بیان کرد: تمام پرسنل شاغل در کشتارگاه های دام و طیور اعم از مسئولان فنی بهداشتی، کارگران خط کشتار و بسته بندی و مراکز عرضه فرآورده های خام دامی الزما باید دارای کارت تندرستی از مراکز بهداشتی مجاز بوده و از بکارگیری افرادی که کارت تندرستی ندارند در این مراکز اکیدا باید خودداری شود.

داهیم افزود: کشتارگاه ها و مراکز عرضه فرآورده های خام دامی باید از فعالیت افرادی که دارای علائم مشکوک به بیماری های تنفسی هستند تا بهبودی کامل از بکارگیری این افراد به ویژه در قسمت های قطعه بسته بندی خوداری کنند و ضرورت دارد کارگران و پرسنل کشتارگاه ها، مراکز بسته بندی و مراکز عرضه فرآورده های خام دامی از لباس کار، ماسک، دستکش و ... در حین انجام کار استفاده کنند.

 وی همچنین تاکید کرد: بعد از پایان هر شیفت کاری باید در این مراکز از ماده ضدعفونی کننده جهت ضدعفونی تجهیزات و محیط و ضدعفونی پرسنل کشتارگاه با مواد ضدعفونی  کننده موثر استفاده شود و با هماهنگی مراکز بهداشت نظارت ادواری از مراکز فوق الذکر انجام شود و صورت جلسه های تنظیمی نیز به اداره کل دامپزشکی ارسال شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا