اخبار
کد خبر : 9494 ۱۳۹۸/۱۲/۰۶   ۲۱:۳۹:۴۱

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی:
کرونا قابل مهار است

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: ما برای مقابله با ویروس کرونا آمادگی کامل را داریم و قابل مهار است.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در گفتگوی خبری اظهار کرد: از هر ۱۰۰ بیمار ۸۰ نفرمبتلا حتی متوجه نمی‌شنود که کرونا دارد و از بین آن‌ها ۱۸ نفر به پزشک مراجعه می‌کنند ودرمان می‌شود و فقط دو نفر منجر به فوت می‌شود، میزان مرگ و میر فقط ۲درصد است.

 وی توصیه کرد: مردم نگران نباشند، این ویروس علائم سرماخوردگی را دارد و شامل درد های عضلانی، سردرد، آبریزش بینی، گلودرد است، در صورت مشاهده این موارد در منزل ماندن و استراحت کردن و خوردن مایعات را توصیه می کنیم اما اگر حاد تر شد بعد از سه روز حتما به پزشک مراجعه کنند که مسیر بهبودی را تسریع خواهد کرد.

آقازاده تاکید کرد: خواهشمندم مردم به شایعات توجه نکنند، من ایمان دارم آمار ارائه داده شده صحیح است و سیاست ما در دانشگاه شفاف سازی و آگاه سازی است.

وی ادامه داد: اگر استان ما تا به کنون پاک است چون در حال تلاش هستیم و نمیخواهیم مردم ترس داشته باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تصریح کرد: قضیه از همان ابتدا توسط مسئولان استانی پیگیری می‌شود اما نمی خواهیم مردم اضطراب داشته باشند اخبار مربوط را از استانداری، صدا وسیما و علوم‌پزشکی پیگیر باشید.‌

وی گفت: علیرغم شایعات ما هیچ مورد فوتی نداشتیم، فقط ۱۲ نفر مورد مشکوک داشتیم که هفت نفر آن‌ها قطعا منفی است، امروز هشت نفر دیگر مراجعه کننده بوده که بررسی کردیم.

آقازاده خاطرنشان کرد: ۱۸ تخت ICU در بیمارستان امام خمینی در نظر گرفته شده است که اگر مورد مبتلا به کرونا مشاهد شد و نیاز بود از بیمارستان طالقانی به بیمارستان امام خمینی انتقال یابد اما ما تا این لحظه هیچ موردی نداشتیم که حتی در بیمارستان طالقانی نیاز به بستری داشته باشد.

وی با بیان اینکه نمی گویم هیچوقت اتفاقی نخواهد افتاد اما مردم بدانند آمادگی کامل را داریم، اضافه کرد: افرادی که بیماری‌های خاص دارند و سنشان بالاتر هستن و یا بانوان باردار، توجه ما به چنین افراد بیشتر است و باید ایزوله شوند و بیشتر مراقبت کنند، خوردن سبزیجات بسیار اهمیت دارد و مکملات برای این افراد توصیه می شود.

آقازاده با اشاره به اینکه در کودکان زیر ۱۴ سال ابتلا به کرونا کمتر است، گفت: کرونا درمان ندارد فقط پیشگیری توصیه می‌شود ، رعایت بهداشت فردی بسیار اهمیت دارد و توصیه می‌شود مردم از حضور در تجمعات پرهیز کنند.

وی هشدار داد: با احتکارکنندگان با قاطعیت برخورد می شود، همچنین لازم به ذکر است نیاز نیست همه ماسک داشته باشند، فضای مجازی از ایجاد دلهره خودداری کند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا