اخبار
کد خبر : 9491 ۱۳۹۸/۱۲/۰۶   ۲۱:۱۳:۴۴

به زودی؛
قرص اسلتامیویر برای درمان آنفلوانزا در استان توزیع می شود

 

معاون غذا و داروی آذربایجان غربی گفت: به منظور تامین و ساماندهی نیاز شهروندان و بیماران، طی هماهنگی هایی که با سازمان غذا و دارو صورت گرفته است طی روزهای آینده داروی اسلتامیویر تامین و بر اساس دستورالعمل وزارتی توزیع می شود.

به گزارش نای قلم، جلال غفارزاده در گفتگوی خبری اظهار کرد: با توجه به برودت هوا و شروع موج جدید شیوع بیماری آنفلوانزا، امسال واکسن آنفلوانزا در زمان مناسب از طریق داروخانه ها توزیع شد و متقاضیان موفق به دریافت واکسن شدند.

وی افزود: در هفته‌های اخیر شاهد بیماری آنفلوانزا هستیم و بسیاری از پزشکان برای درمان علاقه‌مند به تجویز داروی اسلتامبویر هستند که تقاضا برای تهیه این دارو را  به ‌طور چشمگیری افزایش داده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش تقاضا جهت مصرف این دارو، به صورت مدیریت شده و از طریق داروخانه های منتخب توزیع و با ارائه نسخه و طبق دستورالعمل های موجود در اختیار بیماران قرار خواهد گرفت.

معاون غذا  و داروی استان اضافه کرد: شهروندان در صورت داشتن هر گونه سوال و مشاوره رایگان دارویی از ساعت 8 صبح الی 20 عصر با سامانه مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم با شماره 190 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا