اخبار
کد خبر : 9485 ۱۳۹۸/۱۲/۰۵   ۲۱:۲۲:۳۰

مدیر اداره نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و داروی آذربایجان غربی:
پلمب 2 باب مغازه تجهیزات پزشکی فروشی در ارومیه / به زودی ماسک بهداشتی در استان توزیع می شود

 

مدیر تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: بنا بر درخواست و به دستور معاون دادستان آذربایجان غربی، 2 باب مغازه تجهیزات پزشکی فروشی به دلیل احتکار و گرانفروشی ماسک بهداشتی پلمب و به مراجع قضائی معرفی شدند.

به گزارش نای قلم، لعیا صدیق راد در گفتگویی اظهار کرد: با انتشار خبر ویروس کرونا مراجعات شهروندان جهت تهیه لوازم پیشگیری از ابتلاع به ویروس کرونا در استان افزایش یافت، به طوری که در کمتر از 24 ساعت شهروندان از گرانی و عدم عرضه ماسک در داروخانه ها خبر دادند.

وی افزود: در این بین کارشناسان مدیریت تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی معاونت غذا و داروی استان در بازرسی ویژه با بررسی جوانب موضوع گرانفروشی و عدم عرضه ماسک توسط برخی داروخانه‌ها و مراکز عرضه تیم گشت مشترک از صنف تجهیزات پزشکی سطح شهر ارومیه بازدید کردند.

صدیق راد تصریح کرد: در جریان این بازدیدها در یک روز از بیش از 10 واحد فروش و نیز شرکت‌های پخش بازدید به عمل آمد و در نهایت 2 باب مغازه تجهیزات پزشکی فروشی به دلیل احتکار وگرانفروشی ماسک بهداشتی با هماهنگی و دستور معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان پلمب و از ادامه فعالیت تا تعیین تکلیف پرونده جلوگیری شد.

صدیق راد در ادامه سخنان خود تصریح کرد:  با توجه به برودت هوا و شروع موج جدید شیوع بیماری آنفولانزا، مراجعه شهروندان به داروخانه ها برای خرید ماسک‌های بهداشتی افزایش یافته است، به طوری که شهروندان با عدم عرضه یا گرانی آن مواجه هستند.

وی گفت: به منظور ساماندهی وضعیت موجود فرآیند ویژه ای از سوی سازمان غذا و دارو تعریف و در استان ‌نیز طبق چرخه تامین و توزیع فراهم و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

مدیر اداره نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و داروی آذربایجان غربی گفت: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده طی بخشنامه های متعدد از سوی سازمان غذا و دارو از جمله افزایش ظرفیت تولید کارخانجات تولیدی،  توزیع کالاهای تولیدی موجود صرفا از هیات امنای صرفه جویی ارزی وابسته به وزارت بهداشت، ممنوعیت هر گونه توزیع و خرید و فروش انواع ماسک های پزشکی شامل جراحی (بندار و کش دار)، فیلتردار و N95 و N99 توسط تولیدکنندگان، توزیع کنندگان، واحدهای صنفی و شرکت های پخش دارویی و غیره تا اطلاع ثانوی، برخورد جدی با هر گونه فروش، توزیع و عرضه کالا خارج از این بخشنامه و با قیمت های نامتعارف و غیرقانونی توسط توزیع کنندگان یا عرضه کنندگان و داروخانه های کشور و استان و ممنوعیت فروش ماسک در داروخانه ها تا اطلاع ثانوی ماسک بهداشتی مورد نیاز جهت استفاده شهروندان تامین و در اسرع وقت توزیع می شود.

صدیق راد خاطرنشان کرد: طبق دستورالعمل های وزارتی بیماران مبتلابه آنفولانزا و کرونا و مراقبین آنان در اولویت مصرف ماسک های بهداشتی هستند و برای افراد سالم الزامی وجود ندارد.

مدیر تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو اظهار کرد: هموطنان می توانند هرگونه شکایات خود را از طریق شماره تلفن 190 مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم جهت رسیدگی در اسرع وقت اعلام کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا