اخبار
کد خبر : 9484 ۱۳۹۸/۱۲/۰۵   ۲۱:۱۹:۳۳

سخنگوی کمیته دانشگاهی مدیریت پیشگیری و مبارزه با کرونا ویروس آذربایجان غربی:
از حضور در جاهای پرازدحام خودداری کنیم

 

سخنگوی کمیته دانشگاهی مدیریت پیشگیری و مبارزه با کرونا ویروس آذربایجان غربی گفت: شهروندان از حضور در جاهای پرازدحام خودداری کنند.

به گزارش نای قلم، رسول انتظار مهدی در گفتگویی توصیه های کاربردی در مناسبات فردی و اجتماعی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری حاد تنفسی از جمله کرونا و آنفلوانزا و سایر عوامل بیماری زا را عنوان کرد .

وی اظهار کرد: این بیماری هرچند پتانسیل انتقال آن بیشتر است ولی از نظر کشندگی، خیلی پائین است.

وی افزود: 2 درصد در مقایسه با سایر عوامل بیماریزا که می توانند بیماری های شدید را ایجاد کنند، درصد بالایی نیست .

سخنگوی کمیته دانشگاهی مدیریت پیشگیری و مبارزه با کرونا ویروس آذربایجان غربی اضافه کرد: برای پیشگیری از این بیماری بر بهداشت فردی تاکید شده است به طوری که باید شهروندان دست های خود را روزانه به کرات با آب و صابون بشویند و درخواست می کنیم که اصراری بر استفاده از محلول های ضد عفونی کننده یا ژل های ضد عفونی کننده نداشته باشند .

وی تصریح کرد: آب و صابون به خصوص اگر امکان داشته باشد صابون مایع کفایت می کند و این مهم است که دست ها به کرات شسته شود .

انتظار مهدی همچنین گفت: در محیطی که حضور پیدا می کنیم در مرودات اجتماعی در محیط کار و در جاهای مختلف احتمال آلودگی دست ها بسیار بالاست و ناخواسته به صورت عادتی ممکن است دست هایمان را به چشم یا بینی بمالیم که می تواند باعث انتقال آلودگی بشود لذا از این افعال باید اهتراز کنیم و یا اینکه اگر نیاز ضروری نباشد در جاهایی که ازدحام جمعیت هست حضور پیدا نکنیم به خاطر اینکه در محل تجمع پتانسیل آلودگی و انتقال آلودگی بیشتر است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا