Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 948 ۱۳۹۴/۰۸/۱۴   

سیاست دولت استفاده از ظرفیت های اجتماعی است

* حفظ سرمایه های ملی نمی تواند در حیطه وظایف یک نهاد یا یک ارگان دولتی باقی بماند

استاندار آذربایجان غربی گفت: سیاست و برنامه ریزی دولت استفاده از ظرفیت های اجتماعی است.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت امروز در آیین اختتامیه پنجمین نشست منطقه ای و کارگاه های آموزشی تقویت همکاری تخصصی شبکه ای سازمان های مردم نهاد و دستگاه های اجرایی حوزه زنان و خانواده شمال غرب کشور در ارومیه، اظهار کرد: نقش مردم در توسعه و آبادانی کشور بی بدیل است چه بسا مردم نیز به این باور رسیده اند که باید در این زمینه شرکت کنند.

وی با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد نقش تاثیرگذاری در مشارکت و حضور مردم برای تضمین امنیت و منابع ملی دارند، گفت: حفظ سرمایه های ملی نمی تواند در حیطه وظایف یک نهاد یا یک ارگان دولتی باقی بماند بلکه نیاز به عزم ملی، اراده و مشارکت های گروهی دارد.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه در قانون اساسی حضور و مشارکت مردم تحت عنوان‌های مختلف عنوان شده و مردم می‌توانند با تشکل‌های مختلف امنیت کشور را تضمین کنند، گفت: استفاده از تمام ظرفیت های اجتماعی و جلب مشارکت آحاد مردم در تمام برنامه ریزی ها حرف اول را می زند که خوشبختانه در این زمینه بحث توانمند سازی جوامع محلی مطرح شده و دولت بر روی آن برنامه ریزی می کند.

سعادت ادامه داد: دولت تدبیر و امید اعتقاد شدید به بحث توانمند سازی جوامع محلی و مشارکت های محلی که آن را نوعی مدیریت اصولی و منطقی می داند دارد چنانچه سیاست ها و برنامه ریزی های دولت در این عرصه به سمت و سوی استفاده از ظرفیت های اجتماعی هست.

استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توانمندسازی زنان در حوزه های مختلف گفت: زنان با توجه به اینکه نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند و بر اعضای خانواده می توانند مدیریت نمایند و تاثیر گذار باشند و نیز  از آن جهت که تربیت کننده نسل آینده هستند می توانند نقش بسیار کلیدی و اساسی در تمام برنامه ریزی ها و توسعه کشور داشته باشند.

سعادت در ادامه با اشاره به طرح ها و اقدامات در حال انجام برای احیای دریاچه ارومیه و استفاده از ظرفیت و پتانسیل سازمان های مردم نهاد، گفت: خوشبختانه مردم استان در طول یکسالی که از اجرای برنامه های احیای دریاچه ارومیه می گذرد، اهمیت موضوع احیای دریاچه را کاملا درک نموده و در راستای اجرای برنامه های احیا، همکاری بسیار خوبی دارند و نقش تشکل ها و سازمان های مردم نهاد در آگاه سازی و حضور مردم در این برنامه های چشمگیر بوده است.

اختتامیه پنجمین نشست منطقه ای و کارگاه های آموزشی تقویت همکاری تخصصی شبکه ای سازمان های مردم نهاد و دستگاه های اجرایی حوزه زنان و خانواده شمال غرب کشور با حضور شهین دخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، سعادت استاندار آذربایجان غربی، فرمانداران و نمایندگان سمن هایی از استان های آذربایجان غربی، شرقی، زنجان و اردبیل به برگزار شد.

این نشست با هدف تقویت ارتباط و تعامل موثر بین سازمان های مردم نهاد با یکدیگر و دولت و ایجاد محیط حمایتی جهت شکل گیری و تقویت شبکه های تخصصی در پرداختن به مسایل با رویکرد برنامه ریزی منسجم از 12 آبان در ارومیه برگزار شده بود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا