اخبار
کد خبر : 946 ۱۳۹۴/۰۸/۱۳   

راه اندازی کلنیک های تخصصی سلامت خانواده و جنسی در کشور

* بحث مادران و کودکان برای ما اولویت خاصی دارد

معاون برنامه ریزی و هماهنگی مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: کلنیک های تخصصی سلامت خانواده و جنسی در کشور راه اندازی می شوند.

به گزارش نای قلم، اطهره نژادی امروز در بازدید از بخش زنان و زایمان بیمارستان کوثر اظهار کرد: این طرح در دانشگاه هایی که آمادگی داشته باشند اجرا می شود.

وی افزود: بحث مادران و کودکان برای ما اولویت خاصی دارد و با توجه به اینکه تقاضا بالاست و امکان خدمتگزاری پائین است ما تمام تلاشمان را در راستای حل این مشکلات خواهیم کرد و پس از ارائه گزارش کاملی از وضعیت و مشکلات موجود توسط این دانشگاه ما هماهنگی های لازم را با استانداری و وزارت بهداشت خواهیم داشت.

رئیس مرکز آموزش درمانی شهید مطهری هم در این بازدید گفت: این مرکز به عنوان نخستین بیمارستان شهرستان ارومیه در سال 1307 با 25 تخت فعال شروع به کار کرده و اینک با 400 تخت مصوب و 205 تخت فعال به عنوان تنها مرکز تخصصی زنان و زایمان و کودکان به فعالیت درمانی و آموزشی خود ادامه می دهد.

علی مجیدی راه اندازی بخش های IVF ، نفرولوژی، ICU ، پریناتولوژی را بعد از آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت از جمله اقدامات هتلینگ برشمرد و افزود: با توجه به وضعیت کنونی این مرکز تنها مرکز تخصصی زنان و کودکان استان است که با سیل عظیم بیماران روبروست.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید مطهری ایجاد فضاهای مناسب برای زایمان فیزیولوژیک، مادران شیرده، مراقبت از نوزادان بروش هم آغوشی و همراه سرا برای همراهانی که از شهرستان ها به این مرکز ارجاع داده می شوند را از انتظارات مردم  و مدیران این مرکز برشمرد.

وی در پایان با اشاره به این موضوع که نیمی از اعضای جامعه را زنان تشکیل می دهند  که در واقع مولد نسل آینده هستند و همین زنان و کودکان دو قشر آسیب پذیر جامعه هستند نیاز این استان به داشتن بیمارستان تخصصی و مجهز را امری ضروری عنوان کرد.

 

 

نازآفرین قاسم زاده، مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان نیز گفت: با توجه به سیاست های جمعیتی ما با یک بحران بیمارستانی روبرو هستیم که این در شاًن استان و مردم ما نیست و لازمه آن همکاری مسئولان وزارتی و دستگاه های استانی است و لازم است از استانداری آذربایجان غربی به خاطر تلاش و زحماتشان در راستای رفع این مشکل و انجام هماهنگی های لازم در راستای واگذاری فضای مهمانسرای ورزشکاران به این مرکز تشکر و قدردانی کرد ولی با توجه به کمبود فضاهای فیزیکی و مشکلات موجود در تغییر کاربری این محل، همچنان نیاز به افزایش فضای فیزیکی کاملاً مشهود و ضروری می نماید.

علی افشانی، مدیر روابط عمومی دانشگاه هم آمادگی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه را در اجرای این طرح اعلام کرد و گفت: خوشبختانه تیمی با 17 متخصص مختلف تشکیل شده و محل راه اندازی این طرح نیز انتخاب و مقرر شده است نمایندگانی جهت آشنایی با روش اجرای طرح از دانشگاه هایی که اینکار را عملیاتی کرده اند بازدید کنند و امیدواریم بسیاری از مشکلات خانواده ها از طریق تاسیس این کلنیک ها حل شود.

سپس حاضران از بخش IVF، بخش مامایی، زایمان و اتاقهای رزیدنت ها و قسمت های آموزشی و بیماران بستری در بخش های مختلف بازدید کرده و از نزدیک در جریان کمبود شدید فضای فیزیکی قرار گرفتند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا