اخبار
کد خبر : 9451 ۱۳۹۸/۱۱/۳۰   ۱۹:۱۶:۲۸

بر اساس قانون تامین اجتماعی؛
کارفرمایان حوادث کارگری را ظرف سه روز به تامین اجتماعی اعلام کنند

 

کارفرمایان بر اساس قانون تامین اجتماعی در صورت وقوع حادثه ناشی از کار، باید اقدامات اولیه برای جلوگیری از تشدید وضع حادثه دیده را انجام و مراتب را ظرف سه روز از تاریخ وقوع حادثه به‌ صورت کتبی به شعب سازمان تامین اجتماعی اطلاع دهد.

به گزارش نای قلم به نقل از سازمان تامین اجتماعی، قانون به منظور جلوگیری از بروز بیماری، کاهش حوادث ناشی از کار در محیط کارگاهی و همچنین حفظ سلامت جسمی و روحی بیمه‌شده کارفرما را موظف به استانداردسازی و ایمن سازی محیط کار کرده است.

براساس ماده ۶۵ قانون تأمین‌ اجتماعی اگر کارفرما به منظور جلوگیری از تشدید وضع حادثه‌دیده متحمل هزینه شود؛ به جهت پوشش بیمه تامین اجتماعی، این سازمان موظف به ارائه خدمات درمان به بیمه شدگان است.

کارفرما می‌تواند برای دریافت هزینه‌ها به سازمان تأمین‌اجتماعی مراجعه و برابر ضوابط و مقررات در این خصوص اقدام کند.

کارفرما همچنین باید در مدت سه روز اداری گزارش حادثه را (به صورت کتبی) به سازمان تأمین اجتماعی اطلاع دهد؛ در مواردی که کارفرما گزارش حادثه را خارج از مهلت معین به شعب سازمان تأمین اجتماعی ارائه می کند، به منظور مساعدت و جلوگیری از تضییع حقوق بیمه شدگان، واحدهای اجرائی پس از دریافت گزارش حادثه نسبت به بررسی و انطباق آن با قانون تأمین اجتماعی نیز اقدام می کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا