اخبار
کد خبر : 945 ۱۳۹۴/۰۸/۱۳   

آذربایجان غربی ظرفیت تبدیل شدن به قطب صادرات را دارد

 *به دنبال تقویت زیرساخت های توسعه صادرات غیرنفتی در استان هستیم

استاندار آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی توان و ظرفیت تبدیل شدن به یکی از قطب های اصلی صادرات در کشور را دارد.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت امروز در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان در سال 94 که در سالن آمفی تئاتر اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: به دنبال تقویت زیرساخت های توسعه صادرات غیرنفتی در استان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه باید در راستای تبیین اقتصاد مقاومتی و توسعه صادرات غیرنفتی کارهای جدی انجام گیرد، افزود: اقتصاد مقاومتی عرصه ای است که تمام تلاشگران و فعالین اقتصادی اعم از تولیدکنندگان و صادرکنندگان در آن نقش دارند؛ این عرصه، مسیری است برای مبارزه با استکبار جهانی و راهی است برای استقلال اقتصادی کشور که امروز با تاکیدات مقام معظم رهبری، مورد توجه دولت و ملت قرار گرفته است.

استاندار آذربایجان غربی همچنین اظهار داشت: در تلاش هستیم که زیرساخت های توسعه صادرات غیرنفتی را در استان تقویت و تکمیل کنیم چرا که معتقدیم آذربایجان غربی توان و ظرفیت تبدیل شدن به یکی از قطب های اصلی صادرات در کشور را دارد.

سعادت در ادامه به طرح اداره استان به صورت درآمد هزینه ای اشاره و خاطرنشان کرد: آمادگی خود را برای اداره استان بر اساس درآمد هزینه که متکی بر الگوی اقتصاد مقاومتی است اعلام کرده ایم که در صورت موافقت و تصویب دولت، این الگو در استان اجرایی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت های قومی استان اشاره کرد و گفت: وجود قومیتها و تنوع قومی و فرهنگی در استان، می تواند موجب توسعه و گسترش ارتباطات استان با دنیا شود چرا که اقوامی چون کردها، ترک ها، آسوری ها، ارمنی ها و ... که در استان ساکن هستند در سایر نقاط دنیا نیز وجود دارند و این می تواند در بسط ارتباطات بین المللی موثر واقع شود.

در پایان این مراسم از صادرکنندگان نمونه، پیشکسوتان حوزه صنعت و معدن و واحدهای تولیدی برگزیده استان در سال 94، با اهدای لوح، تندیس و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

همچنین در این مراسم، حسن انتظار رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی ارومیه، به پاس اهتمام و حمایتهای استاندار آذربایجان غربی از فعالان اقتصادی و تلاشگران عرصه تولید، صنعت و معدن در آذربایجان غربی، نشان و مدال اتاق بازرگانی را به ایشان اهداء کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا