Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 9441 ۱۳۹۸/۱۱/۲۸   ۲۰:۳۱:۱۳

هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر ارومیه تصویب کرد؛
عدم استفاده از امکانات شهرداری له یا علیه نامزدهای انتخاباتی

 

هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر ارومیه، عدم استفاده از امکانات شهرداری له یا علیه نامزدهای انتخاباتی را تصویب کرد.

به گزارش نای قلم، براساس این مصوبه با توجه به اینکه اعتبارات شهرداری از محل منابع عمومی بوده، ورود شهردار، مدیران شهرداری، مدیران سازمان ها و فعالیت تبلیغاتی له یا علیه نامزدهای انتخابات مجلس از طریق جلسات و تجمعات و مراسم یا هر جلسه ای که جنبه رسمی و دولتی دارد، ممنوع است.

همچنین هرگونه فعالیت کارمندان در ساعات اداری و استفاده و سوءاستفاده از مقام و موقعیت سیاسی و سایر امکانات دستگاه های اجرائی و موسسات وابسته به آنها و نهادهایی که از بودجه عمومی استفاده می کنند و حتی در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور در راستای فعالیت تبلیغاتی نامزدها ممنوع است.

در این مصوبه آمده است: کارمندان حق ندارند له یا علیه هیچ یک از نامزدهای انتخاباتی تحت هر عنوان اعم از اظهار نظر تخصصی و غیره، اعلامیه و پلاکارد بدهند. نشریات، مطبوعات، سایت های متعلق به شهرداری و سازمان ها حق تبلیغ برای نامزدهای انتخاباتی و لو به صورت درج آگهی را ندارند و هیچ یک از مجموعه ها حق ندارند فراتر از قانون در روند برگزاری انتخابات ورود پیدا کنند.

افرادی که تریبون و جایگاه در اختیار دارند مانند مدیران و شهرداران نیز حق ورود به عرصه انتخابات فراتر از قانون ندارند و بهره برداری سوء از امکانات، تجهیزات و ظرفیت های دولتی و عمومی در انتخابات شامل نیروی انسانی هم می شود و برابر ماده ۵۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، اگر فردی از کارکنان دولت با جایگاه، شناخته شود چه در ساعات اداری، چه خارج از آن در زمان مقرر برای نامزدی تبلیغات انجام دهد مرتکب جرم شده است. وقتی قانونگذار صحبت از کارمند و ساعت اداری می کند، نگاهش به جایگاه و موقعیت اداری این کارمند است، اگر کارمندی به حساب جایگاهش به جامعه معرفی می شود به خواسته قانونگذار باید جلوی این اقدام گرفته شود چرا که این شائبه به وجود می آید که دستگاه اجرائی و مقامات دولتی به نفع نامزدی تبلیغ می کنند در این صورت برای ترجیح دادن مصلحت سازمانی بر مصلحت فردی و جناحی نباید اجازه دهیم دامن سازمان مخدوش و آلوده به اتهامات و فعالیت های غیرقانونی انتخاباتی، حزبی و جناحی شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا