اخبار
کد خبر : 9439 ۱۳۹۸/۱۱/۲۸   ۱۸:۵۰:۵۴

تا شهریور سال آینده؛
تمام شهرهای استان زیر پوشش طرح نسخه نویسی الکترونیکی قرار می گیرند

 

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: در سال جاری بیش از ۳۰ درصد شهرستان‌های استان را تحت پوشش قرار دادیم که تا شهریور سال آینده تمام شهرهای استان زیر پوشش طرح نسخه نویسی الکترونیکی قرار می گیرند.

به گزارش نای قلم، نادر نانبخش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تشکیل دولت الکترونیک تمام نسخ بیمه شدگان از حالت سنتی و کاغذی به الکترونیکی ارتقا می‌یابد.

نانبخش افزود: اجرای نسخ الکترونیکی در قالب چهار برنامه استحقاق سنجی بیمه شدگان، تبادل الکترونیک اسناد بستری، ارجاع الکترونیک در برنامه پزشک خانواده و نسخه نویسی الکترونیک در بخش خصوصی است.

وی تشریح کرد: در حال حاضر در هشت شهرستان آذربایجان غربی نسخه نویسی الکترونیکی اجرا می شود.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی افزود: طرح نسخه نویسی الکترونیک از فروردین ماه سال جدید در شهرستان مهاباد اجرا می شود.

نانبخش در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برنامه استحقاق سنجی بیمه شدگان که از سال ۹۶ کلید خورد در حال حاضر در سطح استان در حال اجراست.

او بیان کرد: در ۳۵ بیمارستان دولتی دانشگاهی و خصوصی در آذربایجان غربی برنامه استحقاق سنجی اجرا می شود.

نان بخش افزود: در ۲۵ بیمارستان دولتی و دانشگاهی استان نیز اسناد بستری به صورت الکترونیکی ایجاد می شود.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی  تصریح کرد: ماهانه به طور متوسط بیش از ۵۰ هزار برگ نسخه پزشکی به بیمه سلامت استان ارسال می شود که در حال حاضر ماهانه 10 هزار برگ از آنها به صورت الکترونیکی ارسال می شود.

وی اضافه کرد: این یک طرح مشترک مابین وزارت بهداشت و بیمه سلامت بود که پایه گذاری این برنامه از بیمه سلامت آغاز شد، بر این اساس اسناد بستری بیمارستان‌های استان از دی ماه به صورت الکترونیکی دریافت می‌شود.

او اظهار داشت: در شهرستان مهاباد نیز آموزش این برنامه در بخش خصوصی از اول اسفند ماه آغاز و از اول فروردین ماه خدمات ارائه شده به بیماران در بخش خصوصی در قالب نسخ الکترونیکی انجام می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برنامه تبادل اسناد بستری نیز به صورت الکترونیکی در ۲۵ بیمارستان دولتی - دانشگاهی این استان اجرایی شده ‌است.

نانبخش خاطرنشان کرد: این طرح تنها در بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه اجرایی نشده ‌بود که بعد از تغییر سیستم نرم‌افزاری، این طرح در این بیمارستان‌ مهم مرکز استان نیز اجرایی شد.

به گفته وی با اضافه‌ شدن بیمارستان آیت‌الله خویی شهرستان خوی به جمع بیمارستان‌های دولتی - دانشگاهی این طرح به زودی در این بیمارستان نیز اجرایی می شود.

نانبخش بیان کرد: الکترونیکی کردن تمام خدمات سرپایی و بستری از اهداف این طرح است تا تمام داده‌ها در بستر امن و مطمئن الکترونیک ذخیره شود و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی اظهار داشت: با اجرای طرح تبادل الکترونیک اسناد اطلاعات پرونده الکترونیک سلامت به صورت کامل در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار می‌گیرد.

نانبخش افزود: چهار تا پنج درصد جمعیت استان فاقد هرگونه بیمه هستند که از آغاز اجرای طرح پوشش بیمه اجباری تا کنون ۱۰۸ هزار و ۸۰۰ نفر در استان ثبت نام کرده که وضعیت ۷۳ هزار و ۵۴۲ نفر مشخص شده است.

نانبخش اذعان کرد: ۳۴ درصد افراد تعیین تکلیف شده شامل ۳۶ هزار و ۷۹۳ نفر متقاضی آزمون وسع بوده که براساس ارزیابی از این تعداد ۲۰ هزار و ۴۵۸ نفر در دهک های درآمدی یک، دو و سه قرار دارد که ۱۰۰ درصد حق بیمه این افراد توسط دولت پرداخت می شود.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی مجموع موسسات فعال طرف قرارداد بیمه سلامت در استان را یک هزار و ۲۴۱ موسسه اعلام کرد.

گفتنی است، بیش از دو میلیون نفر از جمعیت آذربایجان غربی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا