اخبار
کد خبر : 9436 ۱۳۹۸/۱۱/۲۸   ۱۷:۴۹:۴۴

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان ‌غربی خبر داد
تشکیل هفت فقره پرونده اختلاس در آذربایجان غربی

 

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان ‌غربی از تشکیل هفت فقره پرونده اختلاس به ارزش ریالی بالغ بر ۸۹ میلیارد و ۴۴۲ میلیون ریال در استان خبر داد.

به گزارش نای قلم، سامان غنی‌زاده در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در رابطه با پرونده های اختلاس ۲۰ متهم دستگیر و تحویل مقام قضایی شده است.

وی از تشکیل ۳۳۰ فقره پرونده جرم اقتصادی در استان طی سال جاری خبر داد.

غنی زاده تصریح کرد: ارزش ریالی پرونده های جرایم اقتصادی حدود شش هزار میلیارد ریال است.

وی اضافه کرد: در این رابطه ۳۳۷ نفر متهم مرد و ۱۰ متهم زن شناسایی و دستگیر شده‌اند.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: با توجه به لزوم برخورد با جرایم اقتصادی دراستان به زودی پلیس امنیت اقتصادی راه اندازی می شود.

غنی‌زاده ادامه داد: یکی از مهمترین ماموریت‌های پلیس، مقابله با اخلال در نظام اقتصادی است.

به گفته وی امسال ۲۲ پرونده در این زمینه در استان تشکیل شده که ارزش ریالی آنها بیش از یک‌هزار و ۶۲۱ میلیارد ریال بوده است.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی در ادامه سخنان خود با اشاره به کشف ۱۲۶ فقره پرونده زمین‌خواری به میزان ۹۰۵ هزار و ۴۸۶ مترمربع در استان طی سال جاری، بیان کرد: ارزش ریالی این پرونده‌ها به حدود ۶۳۵ میلیارد ریال می رسد که با کشف  آنها ۱۴۱ زمین‌خوار شناسایی و دستگیر شده‌است.

وی اظهار کرد: امسال همچنین ۳۱ فقره پرونده فرار مالیاتی به ارزش ریالی بالغ بر سه‌هزار و ۲۱۶ میلیارد و ۹۸۴ میلیون ریال شناسایی شده و ۱۷ نفر تحت تعقیب قرار گرفته‌اند.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: کشف ۱۸ فقره پرونده احتکار از جمله روغن خوراکی، دارو، روغن موتور، برنج، شکر و گندم نیز از جمله اقدامات این پلیس در استان بوده که در این باره ۱۸ نفر دستگیر شده است.

به گفته وی ۹۹۹ میلیارد ریال کالای قاچاق از ابتدای امسال در استان کشف و بیش از ۲ هزار و ۱۰ نفر در این خصوص دستگیر شده‌اند.

غنی‌زاده افزود: این میزان کالای قاچاق با انجام یک‌هزار و ۹۴۸ عملیات در شهرستان های مختلف آذربایجان غربی کشف شده که نشان‌دهنده اهتمام جدی برای مبارزه با ورود کالای قاچاق به کشور است.

وی اضافه کرد: ماموران مبارزه با کالای قاچاق و ارز آذربایجان غربی طی سال جاری توانسته‌اند یک میلیون و ۶۶۳ هزار پاکت سیگار، ۷۴ هزار و ۲۱ ثوب لباس، ۱۱۹ هزار و ۷۶۸ قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، ۲ میلیون و ۲۳۱ هزار لیتر فرآورده‌ نفتی، ۲ میلیون و ۱۰۳ هزار قلم داروی غیرمجاز، ۱۰۹ هزار و ۴۶۶ عدد قطعه یدکی خودرو، ۵۳ هزار و ۵۵۰ متر پارچه، چهار هزار و ۷۶۰ کیلوگرم چای، ۸۷ هزار و ۴۷۰ کیلوگرم برنج کشف و ضبط کنند.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی بیان کرد: در این مدت همچنین ۶۵ هزار و ۸۷۲ دلار، بیش از یک‌هزار یورو، ۶ میلیون و ۱۳۷ هزار دینار عراقی، ۳۱۲ هزار و ۳۹۰ لیر ترکیه در آذربایجان‌غربی کشف شده‌است.

وی ادامه داد: در این رابطه، یک‌هزار و ۱۳ دستگاه انواع خودرو در آذربایجان‌غربی توقیف شده‌است.

غنی زاده با تاکید به اینکه آذربایجان غربی رتبه هجدهم کشوری را از حیث فراوانی وقوع جرم و رتبه ۳۲کشوری از حیث نرخ جرم نسبت به جمعیت دارد، یادآور شد: با توجه به مشکلات بیکاری و فقر و مرزی بودن، آذربایجان غربی جز امن ترین استان های کشوراز لحاظ جرم و سرقت است.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی با بیان اینکه میزان سرقت مسلحانه وآدم ربایی در استان نزدیک به صفراست، گفت: در حوزه جرایم جنایی استان با وجود ۲ کیلومتر مرز مشترک با کاهش ۱۲درصدی قتل، ۹۲درصدی سرقت مسلحانه و۴۰ درصدی آدم ربایی جز امن ترین استان ها در کشوراست.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا