اخبار
کد خبر : 9434 ۱۳۹۸/۱۱/۲۸   ۱۷:۱۶:۱۳

از سوی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی؛
شایستگی عمومی برخی مدیران دستگاه های اجرایی استان ارزیابی شد

 

ارزیابی برخی مدیران دستگاه های اجرایی استان از جمله سطوح مختلف مدیریتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و فرمانداری ارومیه به همت کانون ارزیابی و توسعه شایستگی منابع انسانی و مدیران وابسته به جهاد دانشگاهی در فاز اول اجرایی این طرح سراسری، در محل مجتمع پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش نای قلم، مسئول دفتر اجرایی کانون ارزیابی و توسعه شایستگی منابع انسانی در جهاد دانشگاهی اذربایجان غربی با اشاره به بخشنامه سال 96 سازمان امور استخدامی مبنی بر الزامی شدن ارزیابی شایستگی مدیران و کارمندان دستگاه های اجرایی کشور، گفت: فرایند ارزیابی شایستگی ها در دو زمینه عمومی و تخصصی توسط کانون های شایستگی بررسی می شود.

امین رستم زاده اظهار کرد: بر اساس بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور تمام دستگاه های اجرایی موظف هستند شایستگی های عمومی مدیریتی کارمندان و مدیران سطوح مختلف خود را بر اساس شرایط مندرج در برنامه آموزش و تربیت مدیران آینده دستگاه های اجرایی قبل از انتصاب و یا ارتقاء به سطوح بعدی مدیریتی از طریق کانون ارزیابی مورد سنجش قرار دهند.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی افزود: این ارزیابی ها در راستای اجرای ماده 4 تصویب نامه مورخ 93.9.5 شورای عالی اداری و دستورالعمل نحوه ارزیابی و توسعه شایستگی های عمومی مدیران حرفه ای موضوع بخشنامه 1657363 مورخ 96.11.4 به جهاد دانشگاهی از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور واگذار شده است.

رستم زاده ادامه داد: افرادی که حد نصاب امتیازات در هر شایستگی را در فرآیند کانون ارزیابی کسب کنند گواهی شایستگی عمومی مدیران حرفه ای دریافت می کنند.

وی گفت: از مهمترین مزایای استفاده از کانون ارزیابی و توسعه منابع انسانی می توان به اطمینان از شایستگی افراد در پست‏های کلیدی فعلی سازمان، ایجاد شرایط جذب و ادامه خدمت مدیران مستعد، بستری برای برنامه‏ریزی جانشینی با شناخت پتانسیل‏های موجود، ایجاد فضای رشد و یادگیری در سازمان، رقابت سالم و مبارزه با روزمرگی و یکنواختی در داخل سازمان، ايجاد بانک اطلاعاتي در خصوص استعدادها و توانمندي‏هاي افراد، تعيين نيازهاي آموزشي و سرمايه‌گذاري آموزشي هدفمند، تسهيل جابجايي و چرخش شغلي در سطوح مختلف، ايجاد بستر استفاده مؤثر از مديران فعلي و ترويج فرهنگ شايسته سالاري اشاره کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی افزود: کانون ارزیابی و توسعه شایستگی جهاددانشگاهی به عنوان مرکز مجاز مصوب و قانونی اقدام به برگزاری کانون‌های مختلف برای وزارتخانه ها و سازمان ها در سطح استان های مختلف کرده و با توجه به گستره ملی این نهاد بستر لازم برای سنجش شایستگی مدیران را با همکاری همدیگر فراهم کرده است.

لازم به ذکر است ارزیابی مدیران سطوح مختلف ادارات در استان های آذربایجان شرقی و اردبیل در شهر تبریز و از سوی جهاد دانشگاهی اذربایجان شرقی برگزار شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا