اخبار
کد خبر : 941 ۱۳۹۴/۰۸/۱۲   

کاربران مراقب امنیت شبکه های بی سیم یا وایرلس باشند

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی درباره امنیت شبکه های بی سیم یا وایرلس هشدار داد.

به گزارش نای قلم، حسن کوره بلاغی با اشاره به اینکه تکنولوژی "بی سیم" یا "وای فای" روشی برای اتصال کامپیوتر به شبکه از طریق فرکانس رادیوئی بدون استفاده از کابل است درباره امنیت شبکه های بی سیم یا وایرلس هشدار داد. وی با اشاره به اینکه فناوری بی سیم مشابه تلفن های بی سیم عمل می کند، افزود: آنها داده ها را از یک نقطه به نقطه ای دیگر از طریق امواج رادیوئی می فرستند اما برای تکنولوژی "بی سیم" شما باید حتما در محدوده شبکه و امواج "بی سیم " قرار بگیرید تا کامپیوتر به شبکه متصل گردد.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی تصریح کرد: اینترنت بی سیم چه از طریق شبکه های بزرگ وایرلس تامین شود، و چه از طریق "وای فای"احتمال نفوذ و استفاده از آن توسط دیگران وجود دارد.

وی تاکید کرد: شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت بی سیم، اگرچه خودشان امنیت را تامین می کنند خود کاربران نیز باید مراقبت باشند تا کسی نتواند از اینترنت کاربران به صورت غیرمجاز و مخفیانه استفاده کند.

کوره بلاغی اضافه کرد : اگر کاربران احساس کنند که حجمی از اینترنت شان توسط شخصی غیر از خودتان استفاده می شود، باید یک بار دیگر مراقبت های امنیتی را کنترل کنند، شاید شخصی اکانت آنها را هک کرده باشد و از اینترنت شان به صورت مخفیانه استفاده کنند.

وی افزود : اگر کاربران فقط با یک کامپیوتر از اینترنت بی سیم استفاده می کنند، مودم خود را در حالت Bridge قرار دهند تا امکان برقراری ارتباط دیگری وجود نداشته باشد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه اگر کاربران نیاز به اتصال دائمی به اینترنت دارند، به جای وای-فای از کابل برای اتصال لپ تاپ به مودم استفاده کنند، گفت: همیشه یک آنتی ویروس یا یک فایروال معتبر بر روی ویندوز خود داشته باشید و مرتب آن را آپدیت کنید. کوره بلاغی یاداور شد: اگر سرویس دهنده اینترنت شما امکان محدود کردن اینترنت تنها برای یک مک آدرس را دارد، از آنها بخواهید تا این کار را عملی کنند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی در پایان به کاربران توصیه کرد: اگر بنا به نیاز خود، از سیستم PPPOE استفاده می کنید، در تنظیمات شبکه خود، گزینه Mac Filter را فعال کنید.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا