اخبار
کد خبر : 9407 ۱۳۹۸/۱۱/۲۳   ۱۷:۲۵:۴۲

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی خبر داد؛
قبول حداکثری اظهارنامه های مالیاتی بدون رسیدگی علی الراس از سال آینده

 

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: اظهارنامه های عملکرد سال 1398 که در سال آینده ارائه می شود، در صورت انطباق اطلاعاتشان با پایگاه اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی، بدون رسیدگی مورد پذیرش قرار می گیرد.

به گزارش نای قلم، حسن کوماسی در جلسه توجیهی ویدئو کنفرانسی که در خصوص نحوه تنظیم و شرایط پذیرش اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 1398 و با حضور مسئولان این اداره کل تشکیل شد، با اشاره به اجرای مفاد ماده (97) قانون مالیات های مستقیم اصلاحی مصوب 1394.4.31، مبنای رسیدگی و تشخیص مالیات عملکرد سال 1398 را اظهار نامه مالیاتی عنوان و اظهار کرد: پذیرش درآمد مشمول مالیات و مالیات ابرازی مؤدی منوط به ارائه اظهارنامه های مالیاتی است که بر اساس مقررات و اطلاعات واقعی و تنظیم شده باشد.

وی افزود: مؤدیان باید اطلاعات صحیح درآمد و هزینه خود را در اظهارنامه مالیاتیشان درج کنند چرا که این اطلاعات با بانک های اطلاعات مالیاتی سازمان امور مالیاتی تطبیق داده می شود و در صورتی که راستی اطلاعات اظهارنامه تسلیمی مؤدی تایید نشود، اظهارنامه مورد پذیرش قرار نمی گیرد.

مدیرکل دستگاه مالیاتی استان تصریح کرد: در صورتی که مؤدی فعالیت اقتصادی خود را کتمان کرده باشد یا درآمد ابراز نشده ای از وی از طریق پایگاه های اطلاعاتی سازمان شناسایی شود، نام مؤدی در لیست مؤدیان پرریسک قرار می گیرد و ضمن اینکه درآمد ابرازی مؤدی مورد پذیرش قرار نمی گیرد، سازمان بر اساس میزان فعالیت و اطلاعات به دست آمده برای وی «اظهارنامه برآوردی» صادر می کند.

کوماسی در ادامه از مؤدیان مالیاتی استان خواست مقدمات لازم برای تهیه اظهارنامه های مالیاتی مبتنی بر اسناد و مدارک مثبته را قبل از آغاز زمان ارائه اظهارنامه های مالیاتی عملکرد سال 1398، مورد اهتمام قرار دهند .

وی با اشاره به حذف شیوه رسیدگی علی الراس از نظام مالیاتی بر اساس اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم مصوب 1394.04.31 از قبول حداکثری اظهارنامه های مالیاتی عملکرد سال 1398 اشخاص حقیقی و حقوقی از سال آینده بدون رسیدگی علی الراس خبر داد.

وی افزود: با توجه به حذف ضریب علی الراس از سال آینده، تعیین سود و زیان مؤدیانی که بر اساس موتور ریسک سامانه سنیم، در گروه مؤدیان پرریسک قرار گرفته اند بر اساس رسیدگی به اسناد و مدارک آنها انجام می شود و چنانچه این مؤدیان اسناد و مدارک هزینه ای قابل ارائه نداشته باشند، قطع یقین درآمد مشمول آنها بسیار فراتر از مبالغ سال های قبل تعیین می شود.

کوماسی همچنین با اشاره به اهمیت و لزوم آگاهی مؤدیان مالیاتی در خصوص تغییر در نحوه تنظیم و شرایط پذیرش اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال جاری بر نقش رسانه های جمعی استان در این زمینه تاکید کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا