اخبار
کد خبر : 9402 ۱۳۹۸/۱۱/۲۳   ۱۰:۱۸:۵۳

معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تاکید کرد؛
رعایت بهداشت فردی مهمترین راه پیشگیری از ویروس کرونا

 

معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: رعایت بهداشت فردی مهمترین راه پیشگیری از ویروس کرونا و سایر ویروس ها است.

به گزارش نای قلم، ابراهیم حسنی در گفتگویی اظهار کرد: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان با یک اقدام به موقع و بدون اینکه مشکل خاصی وجود داشته باشد آمادگی های لازم در پیشگیری و کنترل این بیماری را ایجاد کرده است.

وی افزود: اقدام دانشگاه علوم پزشکی نکته بسیار مهم و حائز اهمیت است و نشان از ظرفيت بالاي مجموعه دارد.

حسنی اضافه کرد: از همکاران، مدیران و مسئولین و شبکه ها خواست در این برهه از زمان كه بازار شایعات داغ است از ارائه اطلاعات اشتباه و غلط به مردم به شدت اجتناب كنند چرا كه فقط باعث ایجاد مشکلات زیادی در سطح کلان می شود .

معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی همچنین تصریح کرد: باید در خصوص این بیماری حساس و آماده باشیم اما حساس سازی غیرمعمول، کمک کننده نیست چرا که امروز اطمینان بخشی بیش از حساس سازی کمک کننده است.

 وی با تاکید به اینکه "هر مخاطب باید مروج سلامت باشد"، افزود: شست و شوی مرتب دست ها، پوشاندن دهان و بینی هنگام عطسه یا سرفه، دوری از افراد دارای علائمی شبیه آنفلوآنزا و خودداری از تماس محافظت نشده با حیوانات وحشی و اهلی از جمله رعایت موازین بهداشتی است که مردم باید به این موارد توجه جدی داشته باشند.

در ادامه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان به این نکته اشاره کرد که کشندگی ویروس کرونا نسبت به سایر ویروس ها حتی آنفلوانزای  H1N1 و مرس و سارس کمتر است و خوشبختانه حتی ویروس کرونا وارد کشور ما نشده است، ولی این دلیل بر این نیست که ما آمادگی خودمان را حفظ نکنیم دانشگاه علوم پزشکی در دو قسمت فوریت های پزشکی (پیش بیمارستانی) و بیمارستان ها آمادگی کامل در مقابله و پیشگیری از این ویروس را دارند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا