Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 939 ۱۳۹۴/۰۸/۱۲   

تشکل ها در ریشه یابی مسایل حوزه استان خود تلاش کنند

* سمن ها بهترین کمک کار دولت در رفع مشکلات کشور هستند

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: تشکل ها حلقه ارتباطی بین دولت و جامعه هستند و در ریشه یابی مسایل در حوزه استان خود باید تلاش کنند و توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند.

به گزارش نای قلم، اطهره نژادی امروز در آغاز به کار پنجمین نشست منطقه ای و کارگاه آموزشی تقویت همکاری های تخصصی شبکه ای سازمان های مردم نهاد، دستگاه های اجرایی حوزه زنان و خانواده شمالغرب کشور، اظهار کرد: تشکل های مردم نهاد باید به دولت اعتماد داشته باشند.

وی با بیان اینکه از طرح های مشارکتی سمن ها حمایت می شود، افزود: حمایت از طرح های تشکل های مردم نهاد منوط به همسویی این طرح ها با حوزه راهبردهای امور زنان و در راستای مسایل استان ها بوده که از این پس طرح های مشارکتی ارائه شده بیشتر حمایت می شوند.

نژادی افزود: دولت نه نهادسازی در حوزه سازمان های مردم نهاد انجام می دهد و نه شبکه سازی می کند و قرار هم نیست که اقدامی در این زمینه انجام دهد ولی در راستای آموزش ارتقای آگاهی ها مفاهیم را بیان می کنیم.

وی گفت: دولت و مجموعه استانداری ها در کنار سازمان های مردم نهاد بوده و بعد از آسیب شناسی ها موضوعات تشخیص داده می شوند و تشکل ها باید مسایل مهم مطرح را بیان کنند.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: یکی از مسایل مهمی که در جامعه امروز به ان توجه می شود سرمایه اجتماعی است.

وی بیان کرد: این سرمایه اجتماعی در سطوح مختلف قابل تعریف است که شامل سطح فردی و همکاری های شبکه ای و سازمانی می شود.

نژادی اظهار کرد: هنجارها و ارتباطات نانوشته در سطوح فردی شکل می گیرند و افزایش سرمایه های اجتماعی نیز به روند بهبود وضع جامعه کمک می کند.

سمن ها بهترین کمک کار دولت در رفع مشکلات کشور هستند

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی هم گفت: سمن ها بهترین کمک کار دولت در رفع مشکلات کشور هستند.

شهلا تاجفر افزود: امروز همه ما بر این باور هستیم که وضعیت کشور در حوزه های مختلف بهبود یافته و گام های بلندی در راستای رفع مشکلات مردم توسط دولت برداشته شده است ولی باید مردم نیز در این مسیر کمک کار دولت باشند و بهترین عامل این همکاری، سازمان های مردم نهاد هستند.

وی اضافه کرد: همه ما سعی داریم روز به روز شرایط در کشور بهبود یابد که باید با تمام توان در راه رسیدن به نقطه مطلوب تلاش و سهم خود را در این خصوص ایفا کنیم.

نقش برجسته سمن ها در توسعه مشارکت های مردمی

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: یکی از ویژگی های خوبی که در دنیا در حوزه سازمان های مردم نهاد اتفاق افتاده بحث مشارکت مردمی است.

هوشنگ عطاپور افزود: در طی سال های گذشته با همکاری سازمان های مردم نهاد فعالیت های مطلوبی در حوزه های مختلف صورت گرفته است.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه سازمان های مردم نهاد گفت: اقدامات و فعالیت های این سازمان ها در هفت سطح تقسیم بندی می شود که تلاش می کنیم با برنامه ریزی بتوانیم به پیشرفت های پایدار برسیم.

پنجمین نشست منطقه ای و کارگاه های آموزشی تقویت همکاری تخصصی شبکه ای سازمان های مردم نهاد و دستگاه های اجرایی حوزه زنان و خانواده شمال غرب کشور امروز در ارومیه آغاز شد و تا پنجشنبه این هفته ادامه دارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا