اخبار
کد خبر : 9389 ۱۳۹۸/۱۱/۲۰   ۲۲:۱۹:۱۲

مدیر شعب بانک مسکن آذربایجان غربی خبر داد
ساخت و خرید بیش از ۲۵ هزار واحد با وام مسکن در آذربایجان‌غربی

 

مدیر شعب بانک مسکن آذربایجان غربی گفت: در چهار سال گذشته ۲۵ هزار و ۴۴۵ واحد مسکونی با استفاده از تسهیلات بانک مسکن در استان خرید یا ساخته شده ‌است.

به گزارش نای قلم، غلامرضا زنده طلب در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: برای خرید یا ساخت این تعداد واحد مسکونی ۱۰ هزار و 62 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده‌ است.

وی افزود: هشت‌هزار و ۲۳۳ واحد مربوط به ساخت، هفت‌هزار و ۲۸۰ واحد مربوط به خرید و ۹ هزار و ۹۳۲ واحد نیز در حوزه تعمیر اساسی منازل مسکونی بوده‌ است.

مدیر شعب بانک مسکن استان اضافه کرد: مجموع تسهیلات پرداختی در سال های ۹۵ تا ۹۸ از محل صندوق مسکن یکم، اوراق و بدون سپرده ۱۸ هزار و ۹۲۱ فقره معادل ۷۶۰۴ میلیارد ریال بوده است.

به گفته وی در این بازه زمانی، شش هزار و ۵۲۴ فقره معادل ۲۴۵۹ میلیارد ریال تسهیلات یارانه ای برای بافت فرسوده، مسکن روستایی و نیروی انتظامی در قالب نرخ چهار درصد پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک مسکن آذربایجان غربی ادامه داد: میزان پرداختی وام قرض الحسنه ازدواج نیز هفت هزار و ۳۸۲ فقره معادل ۱۰۶۲ میلیارد ریال طی چهار سال اخیر بوده است.

زنده طلب تصریح کرد: از کل تسهیلات بخش مسکن شبکه بانکی در استان که 52 هزار میلیارد ریال است سهم بانک مسکن 30 هزار میلیارد ریال با 56 درصد است که تاکنون پرداخت شده است. مدیر شعب بانک مسکن آذربایجان غربی ادامه داد: طرح مسكن صندوق زمين و ساختمان با مشارکت راه و شهرسازی از سال 95 اجرا می شود.

وی توضیح داد: در اجرای این طرح متقاضیان با مراجعه به راه و شهرسازی و توجیه اقتصادی پروژه بدون سود بانکی اقدام به اجرای آن می کنند.

زنده طلب اذعان کرد: استراتژی جدید بانک مسکن در قالب سیاست های اعتباری حمایت و ترویج ایده های نوین در حوزه صنعت ساختمان است.

مدیر شعب بانک مسکن آذربایجان غربی اضافه کرد: بانک مسکن یک بانک تخصصی و توسعه‌ای دولتی است که برای دارا بودن این خصوصیات مکانیزم تجهیز منابع آن با سایر بانک‌ها متفاوت است و باید از این فرصت مناسب برای پیشبرد اهداف بانک حداکثر استفاده را برد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا