اخبار
کد خبر : 9383 ۱۳۹۸/۱۱/۲۰   ۲۱:۰۰:۰۷

امروز؛
برگزیدگان هفته قرآن و عترت آذربایجان‌غربی تجلیل شدند

 

برگزیدگان بخش‌های مختلف هفته قرآن و عترت آذربایجان‌غربی طی مراسمی با حضور مسوولان استانی و فعالان قرآنی تجلیل شدند.

به گزارش نای قلم، در بخش داستان کوتاه زینب رمضانی مقام اول، لیلا کوثری مقام دوم و سلطان‌علی دریادل رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.

همچنین در بخش عکس نیز جواد عسگراوغلی، رضا امن‌زاده، محمد حمیدی و جعفر بزازپور به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم، در بخش نقاشی مجید روناسیان و مهران فقری و در بخش نمایش فروغ کنعانی مورد تجلیل قرار گرفتند.

در بخش فیلم احسان مهدیان و یعقوب اکبریان، در مقاله‌نویسی آراز هاشمی‌نژاد، ساحل دژپسند، رعنا اصغری، صمد نصیری ،آرام خضرلو ، زینب فتحی زاده و سرور عارفی، در مدیحه سرایی از گروه خاتم‌الانبیای خوی و گروه ولایان کوثر ارومیه و در بخش صنایع دستی بهنام حسین‌پور، امیر معظم، رسول علیزاده ،رضا خلیل‌زاده ، محمدتقی خطیری و حسن خزائی به عنوان نفرات برتر معرفی و از آنها تجلیل شد.

در بخش جشنواره ایده‌پردازی نماز نیز از فاضل رستم‌نژاد، حسین اصغری، سیدمحمد میرقلنج، رقیه امامقلی‌زاده باری و نساء محرمی تجلیل شد.

در رشته قرائت قرآن حکیم فرزاد و رضا جسور به ترتیب مقام اول و دوم را کسب کردند و در رشته حفظ پنج جزء قرآن مهدی مهدی‌زاده عنوان نخست و پویا زارع و آراز مهدی‌زاده در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

در رشته حفظ کل قرآن کریم سینا طلایی اول شد و سیدمیرعلی عباسپور رتبه دوم را به خود اختصاص داد؛ در بخش حفظ جزء سی‌ام قرآن، عماد سرخ روی، متین خلیلی، علی شیخ علی‌زاده و امید قاسمی به ترتیب اول تا سوم شدند.

در رشته ترتیل نیز عبدالواحد یوسف‌زاده نفر اول، محمد خلیلی و عمار قلی‌پور به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند، در رشته قرائت زیر ۱۸ سال مبین نصیری مقام اول، عرشیا الماسی رتبه دوم و نوید حقی مقام سوم را به خود اختصاص دادند و در رشته تحقیق بالای ۱۸ سال نیز علی حسینی و مهدی قنبرپور به ترتیب رتبه اول و دوم را کسب کردند.

در رشته تحقیق خواهران هم سمیرا مهدیان عنوان نخست و سارا علیپور رتبه دوم را کسب کردند و در رشته ترتیل خواهران، هنگامه علیزاده رتبه اول و زهرا بهرام زاده مقام دوم را بدست آوردند.

در حفظ پنج جزء قرآن خواهران، حدیث عباسپور، زهرا سلیمانی و لیلا صادقی به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

در حفظ ۱۰ جزء قرآن نیز زهرا میرزا علی‌پور، زهرا حسنی و زهرا مختاری به ترتیب مقامهای اول تا سوم را کسب کردند.

همچنین در حفظ کل قرآن رقیه علی اصغریان و حنانه خیری رتبه‌های اول و دوم را به خود اختصاص دادند و در حفظ جزء سی‌ام قرآن، پریناز علیزاده، فاطمه حسنی و فاطمه اشرفی عناوین اول تا سوم را کسب کردند.

همچنین از حجت الاسلام کفیلیویی، حجت الاسلام علی حسنی، حجت الاسلام اسماعیل شیخلو،حجت الاسلام عبدالله رحیمی ،حسن حسن‌زاده ، جعفر نجف‌پور، امام وردی سهرابی نیز به عنوان پیشکسوتان قرآنی استان تجلیل شد.

در هفته قرآن و عترت مسابقاتی در بخش‌های شعر، داستان کوتاه، صنایع دستی، عکس و پوستر و آوا و نغمات برگزار شد؛ نمایشگاه هنرهای تجسمی و صنایع دستی و نمایشگاه محصولات فرهنگی با موضوعات و آموزه‌های قرآنی از دیگر برنامه های این هفته بود.

همچنین در هفته قرآن و عترت هجدهمین دوره مسابقات قرآنی و قرآنی خواهران در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل و سایر رشته‌ها نیز برگزار شد.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: به مناسبت هفته قران و عترت که از ۱۳ تا ۲۰ بهمن ماه سال‌جاری برگزار شد بیش از هزار اثر در بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری و سینمایی ارسال شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ناصر خدایاری اظهار کرد: برگزاری جلسات برنامه‌‌ریزی و هماهنگی در قالب شورای سیاست‌گذاری، ستاد اجرایی و کمیته‌های اجرایی شش جلسه، ارسال بیش از هزار آثار به دبیرخانه، برگزاری نمایشگاه محصولات فرهنگی و کتب علوم قرآنی در شهرهای ارومیه و چالدران با یک هزار و 500 عنوان در هفته قرآن و عترت، تکریم از پیشکسوتان قرآنی به تعداد ۱۰ نفر، برگزاری نشست‌های تخصصی و ایده‌پردازی با موضوع گام دوم در دانشگاه ارومیه ۲مورد، برگزاری مراسم گرامیداشت سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یادواره شهدای قرآنی و مسجد در سالن خانه مطبوعات در ۱۵ بهمن ماه و تجلیل از ۱۰ نفر از پیشکسوتان و فعالان قرآنی مسجد از جمله برنامه های این هفته بود.

وی برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در معاونت صنایع دستی و گردشگری با ۴۵ اثر، برپایی نمایشگاه عکس، نقاشی خط در محل مجتمع فرهنگی و هنری با ۳۰ اثر، اجرای دو نمایش با موضوع قرآن و عترت در شهرهای ارومیه و مهاباد، آوا و نغمات(تواشیح و سرود) ۲۰ اثر و قابل تقدیر از سه گروه از شهرهای ارومیه و خوی و راه‌اندازی و تشکیل ستاد خبری هفته قرآن و عترت در فضای مجازی و تولید بیش از ۲۰۰ مورد خبر و گزارش و تجلیل از ۳ نفر از برترین های تولید خبر و گزارش  از جمله دیگر برنامه های مهم این هفته بود.

این مقام مسئول در تشریح تعداد ارسال آثار در بخش‌های مربوط به هفته قرآن و عترت (ع) اظهار کرد: در بخش شعر ارسال ۵۰ اثر، داستان کوتاه ۳۰، مقاله ۳۰، صنایع دستی ۱۵۷، عکس، پوستر و نقاشی خط ۴۱۰، نمایش صحنه‌ای ۲۰، نمایشنامه نویسی ۱۰ و  فیلم کوتاه و مستند ۸ اثر توسط علاقمندان ارسال شده است.

خدایاری تصریح کرد:‌ در بخش تلاوت قرآن کریم ویژه خواهران و برادران در رشته‌های حفظ کل، قرائت ترتیل، حفظ ۱۰ و ۲۰ جزء، حفظ ۵ و ۱۰ جزء و حفظ ۳۰ جزء زیر ۱۵ سال ۱۶۴ در بخش خواهران و ۱۶۰ نفر در بخش برادران شرکت کرده‌اند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  اذعان کرد: همچنین در بخش‌های فرهنگی و هنری و سینمایی ۳۱۱ نفر در سطح استان و ۳۲۴ نفر نیز در مسابقات قرآن کریم در این هفته حضور یافتند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا