Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 938 ۱۳۹۴/۰۸/۱۲   

افزایش چهار برابری سازمان های مردم نهاد استان در دولت یازدهم

* دولت تدبیر و امید، توجه ویژه ای به جلب بیش از پیش مشارکت های مردمی دارد

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: سازمان های مردم نهاد ثبت شده آذربایجان غربی در دولت یازدهم چهار برابر شده است.

به گزارش نای قلم، علیرضا رادفر در آیین افتتاحیه پنجمین نشست منطقه ای و کارگاه های آموزشی تقویت همکاری تخصصی شبکه ای سازمان های مردم نهاد و دستگاه های اجرایی حوزه زنان و خانواده شمال غرب کشور در ارومیه اظهار کرد: در ابتدای فعالیت دولت یازدهم 55 سازمان مردم نهاد در آذربایجان غربی فعال بودند که این رقم در حال حاضر به 232 سازمان رسیده است.

وی افزود: بیشترین تعداد سازمان های مردم نهاد در آذربایجان غربی را سازمان های خیریه با 51 مورد، اجتماعی با 47 مورد و فرهنگی هنری با 43 مورد تشکیل می دهند.

رادفر اظهار کرد: حوزه های فرهنگی، مبارزه با مواد مخدر، بهداشتی، مذهبی، توسعه پایدار، ورزشی، محیط زیست و بشردوستانه دیگر زمینه های فعالیتی سازمان های مردم نهاد در آذربایجان غربی به شمار می روند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: 14 سازمان مردم نهاد را در استان، بانوان تشکیل داده اند و 41 درصد اعضای این سازمان ها نیز زنان هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سازمان های مردم نهاد نقش تاثیرگذاری در آگاهسازی مردم برای احیای دریاچه ارومیه در راستای جلب همکاری بیشتر شهروندان دارند

 رادفر تاکید کرد: نقش سازمان های مردم نهاد برای آگاهسازی مردم در احیای دریاچه ارومیه در راستای جلب همکاری بیشتر شهروندان بسیار ضروری است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار افزود: در این مسیر، همراهی سازمان های مردم نهاد برای آگاهسازی مردم از تبعات خشک شدن دریاچه ارومیه در راستای جلب همکاری بیشتر شهروندان بسیار ضروری است.

وی ادامه داد: این دریاچه به دلیل سیاست های غلط گذشته و عدم اهتمام برای بهبود وضعیت، در آستانه خشک شدن قرار گرفته ولی دولت تدبیر و امید با برنامه ریزی اصولی و تصویب 26 طرح احیایی در راستای جلوگیری از خشک شدن آن تمام توان خود را به کار گرفته است.

رادفر گفت: ما معتقد هستیم که ورود بانوان به عرصه های اجتماعی به ویژه در حوزه فعالیت های مربوط به خانواده بسیار موثر است و باید این امر مورد اهتمام جدی مسئولان مرتبط قرار گیرد.

وی با اشاره به نامگذاری های متعدد انجام شده برای عصر جدید افزود: یکی از این نام های انتخاب شده، عصر مشارکت است که بر همکاری و مشارکت آحاد مردم، مسئولان و ارکان جامعه در راستای رسیدن به توسعه تاکید دارد.

وی اضافه کرد: در تئوری های مدیریت، مشارکت آحاد افراد درون سازمان برای تصمیم سازی و تصمیم گیری بسیار با اهمیت عنوان شده که در کشورمان به عنوان یک سازمان بزرگ نیز باید این اصل مورد توجه جدی قرار گیرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی حضور مستمر مردم در عرصه های مختلف را یکی از شاخصه های مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: مشکلات زیادی در کشورمان با همراهی مردم حل شده که باید از این ظرفیت در راستای توسعه کشور نیز بهره لازم را ببریم.

رادفر برگزاری نخستین نشست تشکل های مردمی در حضور رئیس جمهوری را نشانه توجه ویژه دولت یازدهم به این بخش دانست و اظهار کرد: دولت تدبیر و امید، توجه ویژه ای به جلب بیش از پیش مشارکت های مردمی دارد و این امر را زمینه ساز توسعه کشور در بخش های مختلف می داند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا