اخبار
کد خبر : 937 ۱۳۹۴/۰۸/۱۲   

تغییر الگوی مصرف مواد مخدر در بين زنان

* ایجاد اشتغال پایدار برای معتادان بهبود یافته امری ضروری است

مديركل بهزيستي آذربايجان غربي از تغییر الگوی مصرف مواد مخدراز سنتي به صنعتي در بين زنان آذربايجان غربي خبر داد.

به گزارش ناي قلم، سعيد فريور در بازديد معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از مرکز ترک اعتیاد فرصت سبز ارومیه، اظهار كرد: در حال حاضر يك کمپ برای درمان معتادان زن در ارومیه وجود دارد.

وي با تاكيد به اينكه اعتیاد بانوان از جمله آسیب هایی است که باید با آن مقابله کرد چرا که زنان کانون تربیت و پرورش نسل و ستون خانواده هستند، گفت: با عدم رغبت مردم به آشکار کردن اعتیاد زنان و دختران مواجه هستيم.

مديركل بهزيستي آذربايجان غربي با بيان اينكه اعتیاد بیماری و به نوعی مشکل اجتماعی چند بعدی است که جامعه را دچار بحران می سازد، تصريح كرد: با شیوع مواد مخدر صنعتی در کنار مواد مخدر سنتی، زنان و دختران بسیاری در ورطه اعتیاد گرفتار شده اند که اعتیاد این قشر به دلیل اثرات قابل توجه آن به افزایش آسیب های اجتماعی و اخلاقی در جامعه بسیار مخرب تر است.

فريور ایجاد اشتغال پایدار برای معتادان بهبود یافته را امری ضروری و بسیار مهم عنوان کرد و ادامه داد: این امر می تواند در مقابله با لغزش دوباره معتاد بهبود یافته بسیار تاثیرگذار باشد.

معاون پیشگیری بهزیستی آذربایجان غربی هم در اين بازديد با اشاره به اجرای طرح خانه میان راهی، گفت: براي ايجاد خانه ميان راهي مشكل تامين اعتبار داريم.

پروین محمدپوری تصريح كرد: ايجاد خانه میان راهی می تواند نقش مهمی در کاهش معتادان به ویژه افراد موسوم به معتادان تابلو ایفا کند.

وي افزود: از يك طرف رويكرد اصلي بهزيستي پيشگيري است و از طرف ديگر آسيب‌هاي اجتماعي، مشكلاتي اجتماعي است و ساير دستگاه‌ها بايد در حل مشكلات ياري كنند.

محمدپوری در ادامه به مشكل آيين‌نامه‌اي اورژانس اجتماعي اشاره و تصريح كرد: در اورژانس اجتماعي اعتياد جزو آسيب‌هاي اجتماعي محسوب نمي‌شود كه ضروري است در اين زمينه بازنگري شود.

مرکز ترک اعتیاد فرصت سبز ارومیه 125 نفر را پذيرش كرده كه 30 نفر آنها زنان كارتون‌خواب تزريقي هستند.

در این مرکز معتادان در دو دوره سه ماهه با استفاده از خدمات بهبودی معالجه می شوند .
علاوه بر خدمات بهبودی از کلاس‌هایمهارت‌آموزي، آموزشی، مشاوره فردي و گروهي نيز بهره‌مند مي‌شوند.

در این مرکز برنامه های مختلفی برای بازپروری و پرورش روحی افراد اجرا می شود تا این افراد بعد از مرخص شدن توان اداره زندگی خصوصی خود بدون برخورد با مشکلات را داشته باشند .

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا