اخبار
کد خبر : 9366 ۱۳۹۸/۱۱/۱۸   ۱۲:۱۰:۵۰

از امروز؛
برف و باران آذربایجان غربی را فرا می‌گیرد

 

سازمان هواشناسی در اطلاعیه خود از بارش برف از روز جمعه ۱۸ بهمن خبر داد.

به گزارش نای قلم در اطلاعیه سازمان هواشناسی مبنی بر تشدید فعالیت سامانه بارشی از روز جمعه ۱۸ بهمن آمده است:

نوع مخاطره: بارش برف، مه آلودگی، وزش باد شدید، کولاک برف، کاهش محسوس دما، یخبندان

منطقه اثر: جمعه: جنوب آذربایجان غربی، (حداکثر تا ۴۰ سانتی‌متر)

شنبه: جنوب آذربایجان غربی، نیمه غربی کردستان، شمال غرب کرمانشاه (حداکثر ۳۵ تا ۷۰ سانتی‌متر)، غرب چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات خوزستان و ارتفاعات جنوب شرق لرستان، اردبیل، جنوب آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز در استان‌های تهران، البرز و قزوین (حداکثر ۱۰ تا ۲۰ سانتی‌متر)

اثر مخاطره: یخبندان، لغزندگی و اختلال تردد در معابر شهری و محورهای مواصلاتی همراه با مه آلودگی، کاهش دید و کولاک برف، مسدود شدن برخی راه‌های روستایی

توصیه: احتیاط در تردد شهری و جاده‌ای و مجهز کردن خودروها به تجهیزات زمستانی، مدیریت در توزیع و مصرف بهینه حامل‌های انرژی و سایر اقدامات پیشگیرانه

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان غربی هم با اشاره به بارش برف و باران در منطقه گفت: این شرایط گاها با وزش باد شدیدی همراه خواهد بود.

مهدی صابری در گفتگویی با اشاره به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی اظهار کرد: سامانه‌ای که امروز در آذربایجان غربی فعالیت می‌کند بیانگر بارش باران و برف و همچنین گاها وزش باد شدید است.

وی خاطرنشان کرد: بارش باران از امروز محتمل است و بارش برف را از فردا شاهد خواهیم بود. همچنین سرعت باد بیش از 80 کیلومتر بر ساعت پیش بینی شده که با کولاک برف و احتمال وقوع بهمن همراه خواهد بود.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان غربی با بیان این که 8 تا 12 درجه سلسیوس دمای استان کاهش می یابد، یادآور شد: این بارش‌ها در مناطق و جاده‌های کوهستانی همراه با کولاک برف و کاهش دید است که انتظار می‌رود رانندگان بیش از پیش برای جلوگیری از بروز حوادث احتیاط کنند.

وی با بیان این که این سامانه روز دوشنبه از استان خارج می شود، افزود: آب گرفتگی و سیلاب، یخبندان و اختلال تردد در معابر شهری و جاده‌های مواصلاتی مخاطراتی است که پیش بینی شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا