اخبار
کد خبر : 9364 ۱۳۹۸/۱۱/۱۷   ۲۳:۰۳:۰۹

رییس گروه رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی:
رسانه‌ها همگرایی و وحدت را میان مردم تقویت کنند

 

بدون شک رسانه‌های جمعی، نقشی عمیق در گسترش بایدها و نبایدهای اخلاقی جامعه دارند.

به گزارش نای قلم، رسانه‌های جمعی در ایجاد نشاط، شور، شوق و مشارکت همگانی و بسیاری از رفتارهای جمعی و حتی رفتارهای فردی تأثیرگذارند. این تأثیر وقتی می‌تواند دوچندان شود که خود رسانه‌ها هم متخلق به اخلاق پسندیده باشند، بخصوص در زمان‌های خاصی مانند ایام نزدیک به انتخابات که جامعه نیازمند آرامش، همدلی، همزبانی و وحدت است تا انگیزه حضور حداکثری در انتخابات هم به‌دنبال این یکدلی فراهم شود.

بایدها و نبایدهای اخلاقی در ایام منتهی به انتخابات مجلس شورای اسلامی موضوعی است که در نشست تخصصی مطرح می شود.

رییس گروه رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در گفتگو با نای قلم، در تشریح برنامه های دهه فجر گفت: نشست تخصصی بایدها و نبایدهای انتخابات ویژه مدیران مسوول رسانه های مکتوب و مجازی و نشست تخصصی ویژه مدیران کانون های تبلیغاتی در محل سالن اجتماعات خانه مطبوعات استان برگزار می شود.

امید سیاح اظهار کرد: با توجه به نقش رسانه ها در جامعه، بهره گیری از ظرفیت آنها در برگزاری پرشور انتخابات موثر است.

وی افزود: آنچه در روند یک تبلیغات انتخاباتی، باید مدنظر قرار گیرد، حفظ حریم اخلاقی برای افراد و احترام به جامعه است، زیرا در نظام اسلامی انتخابات مظهر تجلی حضور مردم و بستری است که در آن رقابت سیاسی، با هدف خدمت در چارچوب قانون و در پرتو اخلاق اسلامی معنا و مشروعیت می یابد.

سیاح اضافه کرد: رسانه‌ها به‌دلیل کارکرد خاص خود نقش واسط مسئولان و نهادها را با مردم و برعکس دارند و همچنین می‌توانند نقش بازدارندگی عمومی داشته باشند و به طور خاص نقش همدلی و همزبانی ملی را در موضوعی مانند انتخابات ایفا کنند، مهم این است رسانه‌ها منافع ملی را برمنافع شخصی و حزبی ترجیح دهند.

وی تصریح کرد: انتخابات و صندوق انتخابات، یکی از مهم‌ترین مولفه‌های نمایش قدرت جمهوری اسلامی ایران است، رسانه‌ها هرگونه خدشه‌ای که بخواهند به این مولفه مهم وارد کنند در واقع به قدرت ملی وارد کرده‌اند، بنابراین ایجاد فضای صمیمیت و دوستی و نپرداختن به امور تفرقه‌افکن در ایام انتخابات از جمله بایدها و نبایدهای اصلی رسانه‌ها محسوب می‌شود.

رییس گروه رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به رسانه‌های فعال در بستر فضای اینترنت افزود: در این ایام که رسانه‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی از نظارت، دروازه‌بانی و کنترل کمتری برخوردار هستند، خود کاربران باید اخلاق انسانی و شرع را رعایت کنند و از ارائه مطالب ناموثق، کذب، اَنگ و برچسب‌زدن به کاندیداها و احزاب مختلف بپرهیزند، چون بر اساس نص قرآن کریم اعتقاد داریم برای کوچک‌ترین فعل و عملی باید پاسخگو باشیم.

وی حفظ وفاق ملی را ضرورتی مهم در ایام پیش از انتخابات دانست و گفت: ما در رسانه‌های اجتماعی باید به صورت کلی یک نوع تمایل به وفاق، همگرایی و وحدت را میان مردم تقویت کنیم.

سیاح بهره‌گیری درست از شبکه‌های اجتماعی، پرهیز از بداخلاقی‌های انتخاباتی، توجه به وحدت و انسجام ملی را از بایدها و راهبردهای رسانه ها عنوان کرد.

این مقام مسوول برگزاری دومین نمایشگاه منطقه‌ای عکس خبری در ارومیه را از دیگر برنامه های گروه رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در ایام دهه فجر عنوان کرد و گفت: آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه در ارتباط با موضوع رونق تولید و برگزاری لیگ جهانی والیبال در ارومیه است.

وی اذعان کرد: از بین 275 اثر، 35 اثر در نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است که از مجموع این آثار ۲۰ اثر مربوط به موضوع رونق تولید و ۱۵ اثر نیز در ارتباط با برگزاری لیگ جهانی والیبال در ارومیه است.

سیاح با بیان اینکه از صاحبان آثار برگزیده روز ۲۱ بهمن ماه جاری همزمان با برگزاری جشن بزرگ انقلاب تجلیل می‌شود، تصریح کرد: این نمایشگاه تا ۲۱ بهمن‌ماه جاری در این مکان دایر بوده و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۴:۳۰ از این نمایشگاه بازدید کنند.

رییس گروه رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی سپس از برگزاری جشنواره رسانه ای حماسه حضور خبر داد و مهلت ارسال آثار را از سوم اسفندماه لغایت دهم اسفندماه اعلام کرد.

وی افزود: بازه زمانی آثار را نیز از اول دی ماه سال جاری تا پایان یازدهمین دوره انتخابات مجلس است.

انتهای پیام/

 


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا