اخبار
کد خبر : 9348 ۱۳۹۸/۱۱/۱۵   ۱۸:۱۹:۴۲

امروز؛
"سینما ایران" ارومیه افتتاح شد

 

"سینما ایران" کلانشهر ارومیه امروز با حضور رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، استاندار آذربایجان غربی، شهردار، فرماندار ارومیه، هنرمندان و جمعی دیگر از مسئولان استانی افتتاح شد.

به گزارش نای قلم، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در این مراسم با اشاره بر توانمندی های هنر سینما در رشد و توسعه فرهنگی جامعه گفت: بازسازی سینماها به عنوان یکی از شاخص ترین بخش‌های فرهنگی در هر مکانی از وظایف اصلی حوزه هنری انقلاب اسلامی است که این مهم به غیر از کلانشهر ارومیه در سایر شهرها نیز جریان دارد.

محسن مومنی‌شریف اظهار کرد: در حال حاضر در 10 استان کشور، 15 پروژه سینماسازی در حال ساخت است و در آذربایجان‌غربی نیز سینما در شهرستان‌های اشنویه، نقده و خوی، ساخته می‌شود.

محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی طی سخنانی با اشاره بر اهمیت سینماها به عنوان یکی از مهم‌ترین شاخص‌های فرهنگی یک شهر از تلاش‌ها و حضور موثر حوزه هنری انقلاب اسلامی در عرصه حفظ سینماها و بازسازی و توسعه این مکان های مهم فرهنگی و هنری تقدیر کرد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی نیز با اشاره به اینکه سینما هنر هفتم است، بیان کرد: سینما نقش و تاثیر عمیقی در توسعه اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی داشته و ضمن تسهیل روابط بین‌الملل، در ایجاد مودت و محبت بین ملت‌ها موثر است.

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری با اشاره به وجود 23 سینما در سالیان گذشته افزود: این در حالی است که هم اکنون تنها پنج سینمای فعال در سراسر استان وجود دارد و سایر سینماها راکد، تعطیل یا متروکه هستند.

 وی بیان کرد: بی‌شک به تصویر کشیدن ارزش‌ها، نمادها، عادت‌ها، تمدن، فرهنگ و ثروت‌ها به صورت تجسمی و عینی به غیر از زبان سینما، با هیچ هنری قابل نمایش نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه هنر همواره زنده است اظهار کرد: بی‌شک می‌توان با هنر جاودانه و ماندگار سینما، موضوعات ارزشی مانند دفاع مقدس، سردار شهید قاسم سلیمانی و عفاف و حجاب را تبلیغ کرد.

وی بیان کرد: هنرهایی مانند عکاسی، فیلم، عکس، هنرهای تجسمی و ‌تئاتر، زبان مشترک بین‌المللی هستند، بنابراین باید داشته‌های فرهنگی خود را جهانی کرد.

شهردار ارومیه نیز گفت: با توسعه زیرساخت های هنری در حفظ و نگهداری فرهنگ اصیل ایران اسلامی و آذربایجان تلاش کرده ایم.

محمد حضرت پور بیان کرد: امروزه هنر بهترین وسیله برای پاسداشت فرهنگ اصیل است.

وی اظهار کرد: اگر به نحوه مطلوب زیرساخت های هنر را توسعه دهیم در حفظ و نگهداری فرهنگ اصیل ایران اسلامی و آذربایجان تلاش کرده ایم.

شهردار ارومیه گفت: مجموعه بزرگ شهرداری ارومیه همواره در اجرای برنامه های فرهنگی و توسعه زیرساخت های هنری در کنار حوزه هنری استان است.

وی عنوان کرد: با هماهنگی حوزه هنری آذربایجان غربی بر احداث سالن های تئاتر در فرهنگسرا های شهر همت می شود و همچنین در پروژه های سرمایه گذاری نسبت به راه اندازی سالن های سینمایی اقدام می شود.

شهردار ارومیه بیان کرد: در اولین اقدام، اولین سالن سینمایی در پروژه بزرگ سرمایه گذاری ستادیوم با هدف ارج نهادن به هنر افتتاح می شود.

 اجرای موسیقی محلی، اجرای سرود در مدح سردار شهید قاسم سلیمانی، تجلیل از کارکنان سینما ایران ارومیه، اهدای لوح تقدیر توسط استاندار آذربایجان غربی به رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی و رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری در کنار امضا تابلو یادبود و اهدای تندیس ویژه بازسازی سینما ایران ارومیه به استاندار آذربایجان غربی، فرماندار و شهردار ارومیه از دیگر مراسم افتتاح سینما ایران در شهرستان ارومیه بود.

بازسازی سینما ایران ارومیه با بیش از ۶۰۰ صندلی از شهریورماه سال جاری با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال به همت موسسه بهمن سبز و سازمان سینمایی حوزه هنری آغاز شد که در این نوسازی بخش‌های مختلف این سینمای ۶۵ ساله از جمله سیستم های صوتی، تصویری، صندلی ها و فضای داخلی آن مورد بازسازی اساسی قرار گرفت و یک سالن ویژه vip به سالن سینما ایران اضافه شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا