اخبار
کد خبر : 9347 ۱۳۹۸/۱۱/۱۵   ۱۸:۱۹:۰۸

امروز؛
کلنگ ساخت نخستین «پردیس سینمایی» ارومیه بر زمین زده شد

 

کلنگ ساخت نخستین «پردیس سینمایی» کلانشهر ارومیه با حضور رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری و استاندار آذربایجان غربی در محل سینما آزادی ارومیه بر زمین زده شد.

به گزارش نای قلم، برای ساخت این پردیس، سینمای قدیمی آزادی تخریب می شود تا جای خود را به یک پردیس سینمایی با هشت سالن مجهز بدهد؛ قرار است که این سالن در شهریور سال آینده به بهره‌برداری برسد.

رییس حوزه هنری آذربایجان‌غربی در این آیین گفت: با وجود تنگناهای مالی، اما امروز نخستین پردیس سینمایی آذربایجان‌غربی در ارومیه با هشت سالن کلنگ‌زنی و سینمای ایران ارومیه نیز کلنگ زنی شد.

احد هوشمندقرباغ با اشاره به اینکه سینما یک هنر پاک است، اظهار کرد: امید است که با افتتاح فضاهای فرهنگی، محیطی سالم برای شهر به ارمغان آورده شود.

وی افزود: با وجود تمامی رسانه‌ها، اما مردم سینما را انتخاب می‌کنند به همین سبب در شهرستان‌های دیگر استان مثل خوی، نقده، سلماس و مهاباد نیز سینما افتتاح خواهد شد.

رییس حوزه هنری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: این پردیس سینمایی توسط سازمان سینمایی حوزه، موسسه بهمن سبز و با استفاه از اعتبار استانی احداث می شود.

هوشمند افزود: پردیس سینما آزادی ارومیه دارای یک سالن اصلی مجهز به سیستم صوتی پیشرفته خواهد بود و بقیه سالن‌ها با سیستم صوتی استریو به نمایش فیلم‌های روز دنیا خواهد پرداخت.

وی اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های مهم این پردیس، وجود سالن سینمای ویژه برای کودکان خواهد بود که برای نخستین بار در سطح استان و شمال‌غرب کشور در این مکان دایر خواهد شد.

در آذربایجان‌غربی ۲۳ سینما با ۲ هزار و ۹۲۰ صندلی وجود دارد که از این تعداد تنها پنج سینما فعال است که سه مورد از آنها در مرکز استان واقع شده و ۲ سینمای دیگر نیز در شهرستان‌های خوی و تکاب در حال فعالیت است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا