Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 9342 ۱۳۹۸/۱۱/۱۴   ۲۰:۵۵:۳۸

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی:
دو مرکز نوآوری در استان راه اندازی شد

 

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی از راه‌اندازی دو مرکز نوآوری در استان خبر داد.

به گزارش نای قلم، امین رستم زاده در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: "کشاورزی هوشمند" و "مشاغل مبتنی بر فناوری و اطلاعات" دو مرکز نوآوری هستند که در استان راه اندازی شده اند.

وی افزود: این مراکز به استناد ایجاد مراکز نوآوری و مراکز رشد در دانشگاه‌ها ابلاغی معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وابسته به آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ارومیه راه‌اندازی شده اند.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی اضافه کرد: تجاری‌سازی فناوری جز بهترین زمینه‌های اشتغال زایی و کسب‌وکار است که این نهاد با علم بر این موضوع برنامه‌ریزی لازم را انجام داده است.

وی تصریح کرد: ایجاد زمینه مناسب برای بروز خلاقیت و بستری برای رشد و پرورش ایده‌های نو برمبنای دانش، حمایت از طرح‌های پژوهشگران، محققان، دانشجویان و دانش آموزان کمک به شکل‌گیری و حیات شرکت‌های دانش‌بنیان، ایجاد بستر مناسب برای کارآفرینی، اشتغال و تجاری‌سازی محصولات، تولید فن‌آوری جدید در زمینه کشاورزی هوشمند، ایجاد ارتباط بین دانشگاه، صنعت و دولت و تأمین سرمایه‌های مادی و معنوی، گسترش فناوری و ایجاد بستر تجاری‌سازی درزمینه‌های مختلف ازجمله اهداف راه‌اندازی این مراکز نوآوری هستند.

* فعالیت مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی جهاد دانشگاهی استان

رستم زاده در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی جهاد دانشگاهی استان اشاره و خاطرنشان کرد: مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی جهاد دانشگاهی استان در قالب 17 شرکت دانش بنیان فعالیت می کند.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون هشت شرکت از شرکت های فعال در مرکز رشد استان خروج موفق داشتند و به مرحله بازدهی و استقلال مالی رسیدند.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی ادامه داد: طراحی و ساخت مدارهای دیجیتال جهت هوشمندسازی آبیارری مزارع و فضای سبز، کشت گلخانه ای آناناس و موز، تولید گیاهان زینتی، تولید روغن ازونه و چیپس میوه و تولید پودر سوپر جاذب کشاورزی بخشی از فعالیت های شرکت های مذکور است.

* ارائه خدمات آموزشی در هفت مرکز در شهرستان های خوی، ارومیه و ماکو

رستم زاده از ارائه خدمات آموزشی در هفت مرکز در شهرستان های خوی، ارومیه و ماکو خبر داد و افزود: توسعه فضای آموزشی از شش هزار مترمربع به 12 هزار مترمربع، اضافه شدن 25 کلاس آموزشی استاندارد با ظرفیت 500 نفر در هر نوبت آموزشی و افتتاح دپارتمان آموزشی تخصصی زبان انگلیسی ویژه کودکان زیر هفت سال در ارومیه از اقدامات انجام شده در توسعه فضای آموزشی است.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به اهداف آموزشی جهاددانشگاهی گفت: در دوره های آموزشی این نهاد سعی می‌شود به صورت هدفمند و خلاقانه ضمن آموزش‌های تخصصی، مفاهیم کارآفرینی، ارزش آفرینی سبک زندگی و فکر آفرینی نیز به کودکان، دانش آموزان و حتی دانشجویان ارایه شود.

وی با بیان اینکه 22 هزار و 660 فراگیر در گروه آموزشی زبان های خارجی و 775 نفردر گروه های پزشکی، هنر، کامپیوتر کشاورزی و منابع طبیعی از خدمات آموزشی بهره مند شدند، گفت: ارائه خدمات آموزشی ضمن خدمت به 21 دستگاه اجرایی و بهره مندی3750 فراگیر از آموزشهای ضمن خدمت از دیگر خدمات ارائه شده رد معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی استان است.

رستم زاده با اشاره به برگزاری آزمون های استخدامی توسط این نهاد، اظهار کرد: در سال جاری 2 آزمون استخدامی آتش نشانان استان با شرکت سه هزار و 82 نفر و ششمین آزمون مکاتبه ای دهیاران استان با شرکت یک هزار و 837 نفر در چهار حوزه انتخابی در استان برگزار شد.

وی همچنین اظهار کرد: طی سال جاری یک هزار و 21 نفر سرباز در دوره های مهارت عمومی حوزه اشتغال و کارآفرینی و مهارت های زندگی فرا گرفتند.

رستم زاده با اشاره به فعالیت گروه های پژوهشی شیمی تجزیه، متابولیت های ثانویه، مدیریت کسب و کار و مرکز خدمات تخصصی تجزیه مواد غذایی و شیمیایی در زیرمجموعه معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان افزود: ارائه یک هزار و 50 عنوان خدمت تخصصی، انجام 192 آزمون و آنالیز توسط مرکز خدمات تجزیه مواد، آنالیز باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی، ارائه راهکار علمی مبتنی بر مطالعات تخصصی جهت کنترل کیفی صنایع، ارائه بیش از 800 آزمون و خدمت تخصصی آزمایشگاهی به 125 شرکت، صنایع و دستگاه های و مراکز علمی و توانمند سازی با بهره گیری از نیروهای متخصص در حوزه های مدیریت وکارآفرینی متناسب با نیاز روزو ارائه خدمات تسهیلگری در مناطق محروم و ارائه مشاوره اقتصادی، حقوقی و کارآفرینی جامعه بخش از اقدامات ارائه شده توسط این معاونت است.

رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت هفت مرکز فرهنگی تخصصی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان از اجرای بیش از 44 رویداد فرهنگی با بهره مندی بیش از 14500 هزار نفر به ساعت خبر داد و اظهار کرد: چاپ و نشر 238 عنوان کتاب تخصصی دانشگاهی، اجرای بیش از 225 عنوان طرح مطالعاتی و نظرسنجی خویش فرمایی و کارفرمایی و برگزاری 153 اردو در قالب اردوهای طرح ملی ایران مرز پرگهر بخشی از اقدامات این معاونت است.

* اجرای طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در سه فاز در استان

وی با اشاره به اجرای طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در سه فاز در استان افزود: طی فاز اول 21 رشته شغلی شناسای شد که در این راستا شش هزار و 100 متقاضی اولیه ثبت نام کردند که پس از پالایش چهار هزار و 500 متقاضی اصلی انتخاب شدند.

رستم زاده با بیان اینکه سه هزار و 660 نفر به ساعت مشاوره رایگان و هفت هزار و 58 نفر به ساعت کارگاه های اموزشی و عملی در فاز دوم این طرح دریافت کردند، اظهار کرد: در فاز سوم اجرای این طرح یک هزار و 698 نفر به بازار و بنگاه های بالادستی متصل شده، همچنین 25 تسهیلگر در رسته های مختنلف شناسایی، سه هزار و 638 نفر از خدمات هدایت و مشاوره بهره مند شده و چهار متقاضی مرحله برندسازی و استاندارد سازی را طی کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دانشگاه ها در توسعه نقش بی بدیلی دارند و امروزه باید دانشگاه ها به سمت ثروت آفرینی حرکت کنند، گفت: هدف مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی تربیت کارآموخته بجای دانش آموخته است.

رستم زاده برگزاری کارگاه های تخصصی را حلقه واسط مطالب تئوریک ارائه شده و واقعیت های جامعه دانست و گفت: دو هزار و 750 نفر به ساعت از کارگاه های تخصصی مراکز آموزشی علمی کاربردی استان بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه 636 دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان تحصیل می کنند، افزود: تاکنون هشت هزار و 400 دانشجو از دانشگاه علمی کاربردی استان فارغ التحصیل شدند.

* ارتقای رتبه مرکزاستان از 20 به هفت

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی از ارتقای رتبه مرکزاستان از 20 به هفت براساس ارزیابی موسسه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کشور در بین 40 مرکزعلمی کاربردی خبر داد و افزود: ارتقای رتبه مرکز علمی کاربردی استان از سطح سه به سطح 2 در بین مراکز علمی کاربردی کشور بر اساس ارزیابی دانشگاه علمی کاربردی کشور از دیگر افتخارات مراکز علمی کاربردی استان است.

رئیس کارگروه دانشجویی ستاد بزرگداشت دهه فجر استان به تشریح برنامه های کمیته دانشجویی ستاد بزرگداشت دهه فجر استان نیز اشاره و اظهار کرد: 330 عنوان برنامه شاخص و وزین فرهنگی در دانشگاه های آذربایجان غربی به مناسبت بزرگداشت دهه فجر در آذربایجان غربی اجرا می شود که از این تعداد 160 عنوان برنامه در مرکز استان، و 22 عنوان در سطح دانشگاه های استان در قالب نشست های بصیرتی، تریبون های آزاد دانشجویی، کرسی آزاداندیشی و معرفت افزایی و برگزاری گفتمان های دانشجویی با هدف تبیین آرا و اندیشه های امام راحل و سردار قاسم سلیمانی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا