اخبار
کد خبر : 9331 ۱۳۹۸/۱۱/۱۳   ۲۰:۲۵:۴۱

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی:
منابع طبیعی فدای زیاده خواهی یک عده خاص می شود

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: طبیعت و فضای زیبای روستاها، کوه ها و دشت ها فدای زیاده خواهی و راحت طلبی یک عده خاص می شوند که هم به کشاورزی استان و هم به بیت المال و منابع طبیعی و در واقع آسایش عمومی مردم ضربه می زنند.

به گزارش نای قلم، علی اکبر گروسی در جلسه شورای حفاظت از حقوق بیت المال استان اظهار کرد: باید در مقابل افراد متخلف ایستاد و منابع ملی، طبیعی و کشاورزی را برای آیندگان و فرزندان ایران اسلامی محافظت کرد.

وی افزود: مدیران استان عظم جدی برای مبارزه با فساد، حفظ و صیانت ازحقوق بیت المال دارند و تلاش های اعضای این شورا نشانگر این امر است لذا باید همگی کمک کنیم تا مدیران بتوانند فعالیت خود را به نحو مطلوب انجام دهند.

 گروسی از تشکیل کمیته عملیاتی حفاظت از اراضی ملی و کشاورزی خبر داد و هدف از تشکیل این کمیته را تسریع در اجرای احکام صادره قطعی در خصوص قلع و قمع ویلاهایی که با تغییر کاربری اراضی کشاورزی تخریب و و یا تملک اراضی ملی و منابع طبیعی ساخته شده اند، عنوان کرد.

این مقام قضایی افزود: این کمیته به ریاست دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یا یکی از معاونان اداره می شود و تمام موانع و نواقصی که موجب کندی اجرای احکام قطعی صادره در موارد معنون است، رفع می شود.

رئیس شورای حفاظت از حقوق بیت المال استان ادامه داد: وظیفه شورای حفاظت از حقوق بیت المال صیانت از حقوق عامه مردم است تا عده ای خاص با اعمال نفوذ و استفاده از پول و قدرت آن را پایمال نکنند، ما با قدرت در مقابل چنین افرادی ایستاده ایم و اجازه ارتکاب جرم را به آنها نخواهیم داد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و امام شهدا و تبریک فرا رسیدن ایام الله فجرگفت: به یمن انقلاب شکوهمند اسلامی و فداکاری های شهدا اکنون در یک کشور مستقل و آزاد زندگی می کنیم و این آسایش و آرامش مرهون خون شهداست و بر همه مسولان و مدیران تکلیف است که قدر این خون ها را بدانند و در خدمت به مردم باشند.

دادستان عمومی و انقلاب ارومیه و دبیر شورای حفاظت از حقوق بیت المال هم در این جلسه بیان داشت: از ادارات و نهادهای مرتبط و مسئول می خواهیم که به هیچ وجه در اجرای احکام صادره از دادگاه ها در خصوص قلع و قمع ساختمان ها و ویلاهای غیرقانونی در اطراف شهرها و باغات که منظره طبیعت را به هم زده اند کوتاهی نکنند و همگی با همکاری و هماهنگی همدیگر نسبت به اجرای این احکام اقدام کنیم.

حبیبی افزود: از مسئولان روستایی به ویژه دهیاران و بخشداران می خواهیم که همکاری لازم را با شورای حفاظت از حقوق بیت المال داشته باشند و چنانچه در اطراف روستا و مراتع تخلفی می بینند گزارش کنند تا با متخلفان برخورد قانون لازم معمول شود.

در ادامه این جلسه سردار خرم نیا فرمانده نیروی انتظامی استان و مدیر کل جهاد کشاورزی استان و سایر مسئولان استانی به بیان دیگاه ها ونظرات خود پیرامون موضوع پرداختند که در نهایت جلسه با تصویب مصوباتی به پایان رسید.

مهمترین مصوبه این جلسه ارائه گزارش اقدامات عملیاتی در راستای اجرای احکام توسط ارگان های مربوط در جلسه آتی شورا بود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا