اخبار
کد خبر : 933 ۱۳۹۴/۰۸/۱۲   

ایجاد خانه امن در آذربایجان غربی مشکل تامین اعتبار دارد

*آمار تقریبی بانوان معتاد در آذربایجان‌غربی چهار هزار و 500 نفر است

مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان غربی گفت: برای ایجاد خانه امن(میان راهی) در آذربایجان غربی نیازمند تخصیص اعتبار هستیم.

شهلا تاجفر امروز در بازدید معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از مرکز ترک اعتیاد فرصت سبز ارومیه، اظهار کرد: طرح ایجاد خانه امن از یک سال گذشته آماده و تحویل داده شده است و منتظر تخصیص اعتبار هستیم.

وی در حاشیه این بازدید در گفت و گوی اختصاصی افزود: آمار تقریبی بانوان معتاد در آذربایجان‌غربی چهار هزار و 500 نفر است.

تاجفر ادامه داد: در آذربایجان‌ غربی تنها یک کمپ ترک اعتیاد فعال بوده و تعداد 234 نفر در آن تحت درمان قرار گرفته‌اند.

تاجفر افزود: تعداد 32 تشکل مرتبط با اعتیاد، 101 مورد مراکز سرپایی درمان اعتیاد و 18 هزار نفر خانواده درگیر با معتادین در آذربایجان‌ غربی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در سال 86 اعتیاد بانوان 2/6 دهم درصد بوده و امسال به 9/3 دهم درصد رسیده است تصریح کرد: 50 درصد بانوان مبتلا، افراد زیر 35 سال هستند که از مواد پر خطر و سنگین مانند شیشه، هروئین و تریاک آغاز کرده و معتاد شده‌اند.

تاجفر بیان کرد: کاهش سن اعتیاد، شروع مصرف با مواد مخدر سنگین همانند شیشه و هروئین، گرایش به سوی مواد مخدر برای تناسب اندام، لاغری و زیبایی از تهدیدات اعتیاد در حوزه بانوان است.

وی اضافه کرد: مشکلاتی که در این راه برای زنان معتاد وجود دارد از حمایت‌ نکردن خانواده و طرد از سوی آنها شروع می‌شود تا انگ‌های اجتماعی و مشکلاتی که در جامعه برایشان پیش می‌آید.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا