Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 9329 ۱۳۹۸/۱۱/۱۳   ۱۹:۵۴:۳۴

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی:
فیلم های جشنواره فجر در ارومیه‌ اکران می‌شود

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: همزمان با ایام‌الله دهه‌فجر ۱۹ فیلم جشنواره فجر در سینما ایران ارومیه اکران می‌شود.

به گزارش نای قلم، حجت‌الاسلام ناصر خدایاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، طبق روال هر ساله، از ۱۲ تا ۲۲ بهمن در کشور، از ۱۲ تا ۱۵ بهمن در تهران و از ۱۵ تا ۲۱ بهمن در استان‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، ۱۰۰ فیلم ارسال شده که ۴۴ فیلم منتخب اکران می‌شود که ۲۲ فیلم در سودای سیمرغ، ۲۰ فیلم کوتاه و مستند به نمایش در می‌آید.

حجت‌الاسلام خدایاری ابراز کرد: همزمان با افتتاح سالن سینما ایران، این جشنواره آغاز به کار خواهد کرد و فیلم ۲۳ نفر در ساعت ۱۱ صبح همزمان با افتتاحیه به صورت رایگان اکران خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۴ فیلم در بخش سودای سیمرغ در بخش بزرگسالان در سه سانس ۱۶:۳۰ تا ۲۱:۳۰، ۵ فیلم سیمرغ پروانه‌ها به صورت رایگان در یک سانس از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱:۳۰ و یک فیلم در بخش کودکان و نوجوانان اکران می‌شود.

وی ادامه داد: اولین روز جشنواره فیلم فجر با احتساب سالن سینما ایران ارومیه، در شش سالن فعال ارومیه افتتاح می‌شود که چهار سالن در ارومیه، یک سالن در خوی و یک سالن در تکاب فعالیت می‌کنند.

خدایاری به قیمت بلیت فیلم‌های جشنواره فجر اشاره کرد و گفت: قیمت بلیت  ۱۵ هزار تومان معین شده ولی نهادها یا مجموعه‌هایی که بیش از ۳۰ بلیت به صورت یکجا خرید کنند، قیمت به هشت هزار تومان کاهش می‌یابد.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم‌ فجر ۱۴ فیلم در بخش بزرگسالان و یک فیلم هم‌ در بخش کودکان و نوجوانان در سطح استان اکران شد، اضافه کرد: امسال نسبت به سال گذشته چهار فیلم به تعداد آنها افزوده شده‌است.

وی تماشاگران فیلم‌های بخش کودکان و نوجوانان در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر در استان را سه هزار نفر عنوان کرد و اظهار داشت: همچنین تماشاگران بخش فیلم‌های جشنواره فجر بزرگسالان هم ۲ هزار و ۷۷۷ نفر بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در ادامه سخنان خود گفت: سینما و فیلم قدرتمندترین مولفه برای انعکاس دستاوردهای انقلاب در تمام ابعاد آن است و سینما و هنر می‌تواند در تبیین اهداف و آرمان‌های انقلاب نقش مهمی داشته باشد.

خدایاری، اظهار کرد: دهه فجر و ایام الله پیروزی انقلاب اسلامی از ارزش و جایگاه والایی در بین  برخوردار است.

وی با اشاره به رویدادهای اخیر افزود: با توجه به رویدادهای اخیر از جمله شهادت سردار سلیمانی، باید مراسمات بزرگداشت این ایام با توجه به توانمندی‌ها و پتانسیل ملت با کیفیت‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

خدایاری بیان کرد: جشنواره فیلم فجر امسال باید متناسب با اهداف و فضای انقلاب اسلامی باشد و فیلم‌های مرتبط در بخش‌های بین‌المللی و داخلی در این جشنواره اکران شود.

سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه جاری در تهران و بخش استانی آن از ۱۵ تا ۲۱ بهمن ماه در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا