اخبار
کد خبر : 9328 ۱۳۹۸/۱۱/۱۳   ۱۹:۴۳:۲۲

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌ غربی عنوان کرد
بازدید ۳۰۰ هزار زائر از مناطق عملیاتی راهیان نور استان

 

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌ غربی گفت: امسال طبق آمار ۳۰۰ هزار زائر از مناطق عملیاتی راهیان نور استان بازدید داشته‌اند که این آمار با توجه به ظرفیت‌ها و نقش تاثیرگذار این منطقه در زمان جنگ تعداد کمی است.

به گزارش نای قلم، سردار حبیب شهسواری در جشنواره رهاورد سرزمین نور با موضوع دلنوشته‌های زائران راهیان نور که در سالن شرکت توزیع نیروی برق استان در ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: این منطقه ظرفیت میزبانی در حدود یک میلیون و ۵۰۰ تا دو میلیون زائر را دارد که باید برای پذیرایی آنها برنامه‌ریزی شود و ما در این منطقه شهدایی از سراسر استان داریم که برای دفاع از انقلاب و اسلام جان خود را فدا کردند.

وی با اشاره به اینکه ارادت و علاقه شهدا و رزمندگان جنگ تحمیلی به حضرت زهرا (س) بسیار بود، ادامه داد: هیچ عملیاتی در جبهه نبود که در آن رزمندگان با ذکر نام این بانوی دو عالم به شهادت نرسیده باشند و یا با گفتن یازهرا به میدان جنگ پا بگذارند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌ غربی با بیان اینکه در دهه فجر امسال سردار شهید سلیمانی دیگر در جمع ما حضور ندارد، عنوان کرد: دشمنان باید بدانند که یاد و نام سردار سهید سلیمانی هرگز از یادها نخواهد رفت و همه مراسم‌ها و یادواره‌ها با نام این شهید آغاز و به پایان خواهد رسید.

شهسواری با بیان اینکه به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی «دفاع مقدس یک گنج بی‌پایان است که امروزه باید آن را فن‌آوری شده به جهان ارائه داد»، تصریح کرد: برای نمونه شهید مرحمت بالازاده جوان ۱۳ساله‌ای بود در راه دفاع از اسلام و وطن جان خویش را فدا کرد و امروزه باید اراده و شوق او الگوی جوانان امروز باشد و توصیه می‌کنم زندگی نامه و چگونگی اعزام این شهید را حتما تحقیق و مطالعه کنید.

*ارسال ۴۰۰ هزار اثر به جشنواره

دبیر جشنواره استانی ره‌آورد سرزمین ‌نور در این مراسم نیز گفت: ۴۰۰ هزار اثر از مجموعه شهرستان‌‌ها به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که تعداد برگزیده در این جشنواره ۱۰۰ اثر بوده و ۷۵ اثر از این برگزیدگان از طرف جشنواره و ۳۴ اثراز برگزیدگان از طرف اداره‌کل آموزش و پرورش استان لوح و هدایایی دریافت خواهند کرد.

سرهنگ «رضوی»  با بیان اینکه اردوگاه شهید باکری در خرمشهر در حال تکمیل و آماده‌سازی است، عنوان کرد: امسال این اردوگاه میزبان زائران خواهد بود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا