اخبار
کد خبر : 9327 ۱۳۹۸/۱۱/۱۳   ۱۹:۱۲:۲۱

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی خبر داد
راه اندازی باشگاه کارآفرینان نوجوان در استان

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی از راه اندازی باشگاه کارآفرینان نوجوان در استان خبر داد.

به گزارش نای قلم، رضا نقی‌زاده در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: باشگاه کارآفرینان نوجوان با حضور 23 مدرسه و 200 نوجوان از سراسر استان با هدف تقویت مشاهده گری، پرسشگری، آزمایشگری، شبکه سازی و تفکر خلاق راه اندازی شده است.

وی افزود: آذربایجان غربی دوازدهمین استانی است که باشگاه کارآفرینان نوجوان در آن افتتاح می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اضافه کرد: این طرح فرصت مناسبی است تا بتوانیم مهارت های که نیاز کشور و حتی استان است را به دانش آموزان ارائه دهیم.

 نقی‌زاده تصریح کرد: در این باشگاه دانش آموزان مشاوره کسب و کار می بینند تا دانایی های خود را تبدیل به اشتغال  کنند.

وی بیان کرد: نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال مخاطبان اصلی این باشگاه هستند و ایده‌های این رده سنی در باشگاه مورد تجزیه تحلیل و استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به حمایت از طرح های اشتغال زایی روستایی و عشایری اذعان کرد: در حوزه اشتغال پایدار روستایی در استان تاکنون برای چهار هزار و 514 طرح اعتباری بالغ بر 385 میلیارد تومان پرداخت شده است.

به گفته وی با اجرای طرح های اشتغال زایی روستایی و عشایری برای 10 هزار و 986 نفر زمینه اشتغال فراهم شده است.

نقی زاده تصریح کرد: در راستای حمایت از این طرح‌ها تسهیلات برای اتمام طرح‌های نیمه‌تمام در این حوزه ارائه می‌شود تا اجرای این طرح‌ها زمینه‌ساز رونق اشتغال در مناطق روستایی و عشایری و جلوگیری از مهاجرت روستاییان شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه 168 هزار بیکار از مقطع دکترا تا زیر دیپلم در استان در سال گذشته ثبت شده است، یادآور شد: در 2 سال گذشته در مجموع 61 هزار نفر اشتغال توسط دستگاه های مختلف در استان ایجاد شده است.

وی با اشاره به آمار مقایسه نرخ بیکاری در استان طی سال 97 و 98، اعلام کرد: نرخ بیکاری بهار از 14.9 درصد در سال 97 به 10.7 درصد در سال 98، تابستان از 14.8 درصد در سال 97 به 8.6 درصد در سال 98، پاییز از 13.8 در سال 97 به 11.1 درصد در سال 98 رسیده است.

نقی زاده با بیان اینکه بیمه شده اجباری در استان از رشد 3 درصدی برخوردار است، تصریح کرد: امسال دو فصل متوالی بهار و تابستان، آذربایجان غربی در فضای کسب و کار رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی همچنین اظهار کرد: اولین سامانه آموزشی فضای مجازی بهداشت ایمنی و محیط زیست درسطح کشور درارومیه در دهه فجر افتتاح می شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی ادامه داد: هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی، دستیابی به سطح قابل قبول ایمنی و کاهش مداوم حوادث ناشی از کار، حفظ و ارتقای سلامتی کارکنان، سلامت محیط کار و کاهش بیماری های شغلی است.

به گفته نقی زاده، سیستم مدیریت HSE  یک ابزار مدیریتی برای کنترل و بهبود عملکرد بهداشت، ایمنی و محیط زیست بوده به طوری که با بهره گیری از سیستم آموزش کارآمد، می توان در راستای به حداقل رساندن اثرات نامطلوب و به صفر رساندن حوادث و آسیب های ناشی از کار، گام برداشت.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا