اخبار
کد خبر : 9326 ۱۳۹۸/۱۱/۱۲   ۲۰:۳۶:۱۵

امروز؛
زنگ انقلاب در آذربایجان غربی نواخته شد

 

زنگ انقلاب امروز در مدارس آذربایجان غربی نواخته شد.

همزمان با لحظه تاریخی ورود بنیانگذار کبیر انقلاب در ۱۲ بهمن ۵۷، جشن‌های پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، همگام با سراسر کشور در آذربایجان غربی نیز آغاز شد.

به گزارش نای قلم، نواخته شدن زنگ انقلاب، رژه موتورسواران، به صدا در آمدن ناقوس کلیساها و توزیع شیرینی و شاخه های گل در میان مردم از جمله برنامه های آغاز چهل و یکمین فجر انقلاب در آذربایجان غربی بود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه در این آیین گفت: استقلال و آزادی از دستاوردهای جمهوری اسلامی برای ایران بوده و کشور را از سلطه استعمار خارج کرده‌است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی اظهار داشت: استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به عنوان شعار اصلی انقلاب بزرگترین هدیه و دستاورد به ملت ایران است و همه اهداف انقلاب نیز در این سه جمله خلاصه می‌شود.

وی افزود: رژیم طاغوتی، ستم و وابستگی را بر ملت ایران تحمیل کرده بود و ملت ایران یک دل و یک صدا با تبعیت از اندیشه‌های رهبر کبیر انقلاب و برای تحقق استقبال و آزادی به پا خاستند و رژیم منحوس پهلوی را سرنگون کردند.

قریشی ادامه داد: قبل از انقلاب ما در کشور استقلالی نداشتیم و همه متفکران بر آن اذعان دارند و کشور کاملا تحت سیطره دیگران بود؛ تا جایی که هر مساله‌ای که دیگران القا می‌کردند، در کشور ما ساری بود.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: هم‌اکنون انتخابات مختلف در سطح برگزار می‌شود و مردم آزادانه برای تعیین سرنوشت خود به پای صندوق‌های رای می‌آیند؛ در حالیکه مجلس در زمان طاغوت به گواه تاریخ فرمایشی بود.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: زمینه برای نقد و انتقاد برای همه از رهبری گرفته تا همه مسوولان فراهم است به گونه‌ای که حتی می‌توان نقد و انتقادهای آزادانه را در سایت‌ها نیز مشاهده کرد.

وی خطاب به دانش‌آموزان اضافه کرد: مردم انقلابی ایران اسلامیطی چهل سال گذشته با همان همدلی و اتحاد و تبعیت از ولی‌فقیه ایستادگی کرده‌اند و پای ارزش‌ها و آرمان‌های خود ایستاده‌اند؛ برای تداوم راه پرافتخار نظام نیز جوانان زیادی جان خود را نثار کرده‌اند که باید خود را مدیون آنان بدانیم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه دانش‌آموزان آینده‌سازان این انقلاب و بیمه‌کننده راه مقدس شهدا هستند، ادامه داد: سرنوشت این ملت به دست خود امت رقم خورده و پیروزی نهایی با این انقلاب ارزشمند است.

استاندار آذربایجان‌غربی هم با اشاره به اینکه در زمان طاغوت ایران تحت سلطه استکبار بود، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، حکومت اراده ملت بر کشور آغاز شد.

محمدمهدی شهریاری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و سپهبد سلیمانی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی استقلال را برای ملت ایران به ارمغان آورد و خط پایانی بر سلطه استعمار کشیده شد.

وی اظهار داشت: دشمنان بعد از انقلاب جنگ هشت ساله تحمیلی را شروع کردند و در حقیقت چهل سال است که به اشکال مختلف در حال مبارزه با ملت ایران هستند اما با سد مقاومت این ملت بزرگ مواجه شده‌اند.

شهریاری با بیان اینکه بسیاری از کشورهای بزرگ دنیا سیاست مستقلی ندارد، اضافه کرد: این کشورها هم‌اکنون مکانی برای پایگاههای نظامی امریکا هستند؛ تنها کشوری که سیاست مستقل دارد، «جمهوری اسلامی» است و تحمل این موضوع برای آنان دشوار و سنگین است.

وی با بیان اینکه مردم پشتیبان نظام اسلامی هستند، ادامه داد: هم‌اکنون شرایط ایران اسلامی نسبت به سایر کشورها در سایه مقاومت و پایداری بسیار مطلوب است و دشمنان به دنبال به زانو در آوردن ملت هستند.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به واژه «هارت‌لند» یا همان قلب دنیا اضافه کرد: امروز می‌گویند ایران و خاورمیانه قلب دنیاست و می‌خواهند به همین دلیل ما را به زانو در بیاورند.

شهریاری افزود: هرچند مردم ما به علت مشکلات اقتصادی سختی می‌کشند ولی هدف نهایی انقلاب را می‌دانند و با این همه ایستادگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی جزو ۱۵ کشور تولیدکننده دانش در دنیاست، اضافه کرد: این موفقیت و رشد در حالی نصیب ایران اسلامی شده‌ که مشکلات بسیاری بر آموزش‌وپرورش سایه افکنده‌است.

شهریاری با بیان اینکه بنیه علمی دانش‌آموزان ایرانی بسیار قوی است، اظهار داشت: به خاطر این موضوع باید به خود ببالیم و سرخود را بالا بگیریم که دانش‌آموزان ما جزء نفرات برتر المپیادهای جهانی و مسابقات بین‌المللی هستند.

استاندار آذربایجان‌غربی بیان کرد: ما هزاران نخبه را تربیت کرده‌ایم؛ آنهم با همین آموزش‌وپرورش که معتقدیم مشکلات زیادی دارد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش‌وپرورش آذربایجان‌غربی نیز در این آیین گفت: طی ۲ سال گذشته ۶ هزار و ۴۰۰ نفر بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش بازگردانده شده‌اند و به دلیل وجود کمبود فضاهای آموزشی در سطح استان، ۳۶۱پروژه مدرسه‌سازی هم‌اکنون در دست احداث است.

ابراهیم محمدی با بیان اینکه مبنای اجرای برنامه‌های آموزش‌وپرورش، سند تحول بنیادین است، گفت: هر شش ساحت سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش باید رویکرد تربیتی داشته‌باشد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا