Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 9321 ۱۳۹۸/۱۱/۱۲   ۱۰:۳۲:۳۰

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی:
اکوسیستم اشتغال آماده سازی نشده است

 

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی چالش مهم در اشتغال را عدم وجود مهارت لازم برای فارغ التحصیلان دانست و گفت: اکوسیستم اشتغال در کشور آماده سازی نشده است و نظام‌های آینده پژوهشی مهیا نیست.

به گزارش نای قلم، قاسم جلیلی نژاد در جلسه هماهنگی برگزاری آزمون مربیگری دوره هایICT  اظهار کرد: با توجه به ظرفیت موجود در استان مهارت آموزی سربازان گامی در راستای توسعه اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات استان است.

وی افزود: طی تفاهم نامه ای که فی مابین ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت ارتباطات صورت گرفته امکان مهارت آموزی برای سربازان فراهم شده است تا پس از اتمام دوره‌ی سربازی بتوانند وارد بازار کار شوند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی از برگزاری سومین مرحله آزمون مربیگری دوره های مهارتی ICT برای 58 پایور در آذربایجان غربی خبر داد و افزود: این دوره ها بستری مناسب برای توسعه اشتغال حوزه فناوری اطلاعات استان است و با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته برای اجرای آزمون انتخاب مربیان دوره های مهارتی ICT از میان نیروهای پایور، سومین مرحله آزمون مذکور به صورت غیرمتمرکز و همزمان در سراسر استان های کشور برگزار می شود.

جلیلی نژاد با اشاره به ابعاد اقتصادی و اشتغالزایی موضوع مهارت آموزی سربازان افزود: فناوری اطلاعات زیرساختی حیاتی برای تمام بخش‌های اقتصادی است و در توسعه ‌اجتماعی بسیار موثر است و نوآوری در تمام بخش‌ها را به دنبال دارد از این رو برگزاری این دوره های مهارتی برای توسعه اشتغال سربازان بعد از اتمام دوره سربازی بسیار موثر است.

وی تعداد فارغ التحصیلان حوزه IT استان را یک هزارو 500 نفر اعلام کرد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات شرکت ها و فعالان بخش ICT کمبود نیروهای انسانی متخصص در این حوزه است، تاکید کرد: برگزاری این دوره های آموزشی همین طور که برای سربازان و نیروهای مسلح مفید است، بخش ICT  نیز از مزایای این طرح استفاده می کند.

آزمون 58 نیروی پایور روز چهارشنبه مورخ 16 بهمن ماه سال جاری در محل سالن دانشکده نیروی انتظامی برگزار می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا