اخبار
کد خبر : 932 ۱۳۹۴/۰۸/۱۱   

ایجاد خانه های امن در کاهش آسیب های اجتماعی موثر است

*بايد از شيوع اعتياد در بين اين قشر از جامعه جلوگيري شود

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: ایجاد خانه های امن (میان راهی) در کاهش آسیب های اجتماعی موثر است.

اطهره نژادی امروز در بازدید از مرکز ترک اعتیاد فرصت سبز ارومیه، اظهار کرد: باید فرهنگ‌سازی مناسبی مبنی بر اینکه معتاد بیمار است صورت گیرد باید کمک کرد تا این ادبیات در بین مردم جاری شود که می‌توان دست معتاد را گرفت.

وی افزود: با توجه به رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر، لازم است که سمن ها بیشتر در حوزه پیشگیری فعالیت داشته باشند.

نژادی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را یکی از وظایف معاونت امور زنان و خانواده عنوان کرد و با اشاره به مشکل اعتباری ایجاد خانه امن در آذربایجان غربی قول مساعد داد تا این مشکل در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری پیگیری شود.

وی در عین حال تاکید کرد: حمایت از زنان بهبودیافته باید به گونه‌ای باشد که زمینه بازگشت به مصرف مواد مخدر را از بین ببرد تا شاهد بهبود وضعیت اعتیاد در زنان باشیم.

نژادی خاطرنشان کرد: هر چند تعداد زنان آسيب‌ديده نسبت به مردان كم است اما به علت نقش حياتي و اساسي كه زن در حفظ كيان خانواده، نسل‌آوري و فرهنگ‌سازي دارد، بايد از شيوع اعتياد در بين اين قشر از جامعه جلوگيري شود.

وی اضافه کرد: نگاه به پدیده اعتیاد در زنان باید به شکل خاص و با در نظر گرفتن الزامات و اقتضائات بیولوژیکی، اجتماعی، فرهنگی و روانی در زنان صورت پذیرد.

انتهای پیام/

 

 


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا