اخبار
کد خبر : 9317 ۱۳۹۸/۱۱/۱۱   ۲۲:۲۹:۴۱

مدير کل فرودگاه هاي آذربایجان غربی خبر داد؛
بهره برداري از سيستم روشنايي باند فرودگاه اروميه

 

مدير کل فرودگاه هاي آذربایجان غربی از بهره برداري از سيستم روشنايي باند فرودگاه اروميه خبر داد.

به گزارش نای قلم، محمدعلی قراملکی در گفتگوی خبری اظهار کرد: پروژه سيستم روشنايي باند فرودگاه اروميه با اعتباري بالغ بر 70 ميليارد ريال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران در دهه فجر امسال به بهره برداري مي رسد.

وی با اشاره به اینکه به منظور بالا بردن کیفیت زیرساخت ها و همچنین تامین تجهیزات بروز جهت ایمنی بیشتر پروازها بهسازی و تجهیز سیستم روشنایی باند فرودگاه ارومیه انجام شده است، افزود: بهسازی سیستم روشنایی باند فرودگاه ارومیه به طول سه هزار و 250 متر با اعتباری بالغ  بر 70 میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران انجام شده است.

مدیر کل فرودگاه های استان در خصوص اجرای این طرح گفت: بهسازی روشنایی سطوح پروازی به صورت کامل شامل کابل کشی، احداث پست برق جدید و تعویض چراغ ها  و زیرساخت های الکتریکال و مکانیکال و بوده است.

وی افزود: احداث پست برق  ccr roomبه مساحت 100 مترمربع ، تجهیز پست برق به دستگاه ها و تجهیزات جدید به تعداد 12 دستگاهCCR ، برق رسانی به پروژه به منظور بروزرسانی سیستم از طریق خط 3.3 کیلوولت با دو دستگاه ترانسفور ماتور و بریکر و 2200 متر کابل کشی، کابل گذاری شبکه فشار متوسط به طول 65 هزار متر، تهیه و نصب چراغ های جدید runway  به تعداد 142 عدد چراغ کفی ( inset) کم مصرف که در شرایط دی کم و برف قابلیت بهتری نسبت به چراغهای قبلی دارد، نصب هندهول و دیچه چدنی، نصب شالوبیس چراغ ها، اتصالات اولیه و ثانویه و کابل کشی تغذیه چراغ ها از جمله اقدامات انجام شده در این پروژه است.

قراملکی گفت: در تهیه کابل ها، شالو بیس ها و هندهول های نصب شده از تولیدات داخل استفاده شده است.

وی در ادامه خاطرنشان شد: اجرای بخش سیویل ورک توسط پیمانکار بهسازی و کابل گذاری توسط شرکت های ذیصلاح الکتریکال و نصب و راه اندازی سیستم توسط کارشناسان اداره کل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی و اداره مهندسی تجهیزات فرودگاهی فرودگاه ارومیه انجام شده است.

مدیر کل فرودگاه های استان در پایان افزود: اکنون پروژه سیستم روشنایی باند فرودگاه ارومیه به اتمام رسیده و پس از وارسی پروازی مورد تایید سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفته است که در ایام دهه فجر امسال مورد بهره برداری و افتتاح قرار می گیرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا