اخبار
کد خبر : 9307 ۱۳۹۸/۱۱/۱۰   ۲۱:۰۱:۱۱

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌ غربی:
۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان خسارت وارد شد

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌ غربی گفت: میزان خسارت‌های وارد شده به بخش کشاورزی استان در سال زراعی جاری ۳۳ میلیارد تومان برآورد شده ‌است.

 به گزارش نای قلم، رسول جلیلی در جلسه کارگروه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده آذربایجان‌غربی افزود: در فروردین ماه سالجاری خسارت‌هایی به واسطه سیل در ۱۰ شهرستان جنوبی استان بر واحدهای زراعی و دامی و باغی وارد شد که میزان برآورد نهایی خسارت ۵۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود.

وی افزود: درسال زراعی گذشته نیز حدود ۶۰۴ میلیارد تومان به بخش کشاورزی ناشی از حوادث غیرمترقبه خسارت وارد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: اعتباری توسط دولت برای بازسازی و جبران بخشی از خسارت سیل‌زده‌های استان اختصاص یافت که شامل اعتبارات عمرانی به میزان چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بود و هم‌اکنون پروژه‌های مربوطه در این زمینه تهیه شده است.

جلیلی با بیان اینکه تسهیلات بانکی ارزان قیمت نیز در این زمینه هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده و لیست متقاضیان به بانک‌ها ارسال شده است، گفت: اعتبارات بلاعوض نیز هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مصوب شده بود که ۵۰ درصد آن تاکنون تخصیص یافته‌است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: در سال زراعی گذشته حدود ۶۰۴ میلیارد تومان به بخش کشاورزی ناشی از حوادث غیرمترقبه اعم از سیل، سرمازدگی، طوفان، تگرگ، آتش سوزی و غیره خسارت وارد شد.

مرادی افزود: در راستای جبران خسارت وارد شده به بخش کشاورزی در اثر سیل فروردین ۹۸، علاوه بر پرداخت مبلغ خسارت از طریق بیمه، دولت مبلغ ۱۶ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان در قالب پرداخت بلاعوض تسهیلات ارزان قیمت و اعتبارات عمرانی به استان اختصاص داد .

وی اضافه کرد: در جهت هزینه کرد اعتبارات فوق، بعد از وقوع سیل در فروردین ۹۸ کارگروه شهرستان‌ها تشکیل شد که وظیفه آن رسیدگی به وضعیت بهره‌برداران خسارت دیده و جمع بندی میزان خسارت وارده به بخش های مختلف کشاورزی  بود.

مرادی خاطرنشان کرد: کارگروه شهرستانی بعد از برآورد میزان خسارت و شناسایی بهره برداران خسارت دیده کلیه فرم های مورد نیاز و مدارک لازم را از خسارت دیدگان دریافت و اطلاعات در سامانه سجاد ثبت شد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: تاکنون تمام خسارت دیدگان جهت دریافت تسهیلات ارزان قیمت به بانک های عامل معرفی شده اند و در خصوص پرداخت کمک بلاعوض نیز تاکنون مبلغ یک میلیارد و 315 میلیون تومان پرداخت شده است و مابقی نیز در آینده نزدیک پرداخت می شود.

مرادی با بیان اینکه جهت بازسازی زیرساخت های بخش کشاورزی مبلغ چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تخصیص داده شده است، گفت: اطلاعات زیرساخت ها در سامانه سجاد وارد شده و جهت مبادله موافقتنامه به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا