اخبار
کد خبر : 9297 ۱۳۹۸/۱۱/۰۷   ۲۰:۳۹:۴۵

از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی؛
150 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در روستاهای استان توزیع شد

 

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی آذربایجان غربی گفت: از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تعداد 150 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در روستاهای استان توزیع شده است

به گزارش نای قلم، صفر حسین زاده در گفتگویی اظهار کرد: از سال 97 با تخصیص اعتبارات صندوق توسعه ملی و با هدف جلوگیری از تخریب جنگل و مراتع  در عرصه های ملی برای روستاییان و عرصه نشینان شهرستان های استان 150 دستگاه آبگرمکن خورشیدی خریداری و توزیع شده است.

وی افزود: در 9 شهرستان چالدران، چایپاره، خوی، ارومیه، سردشت، پیرانشهر، مهاباد، میاندوآب و شاهیندژ هر کدام به طور میانگین 15 دستگاه آبگرمکن خورشیدی توزیع شده است.

حسین زاده ادامه داد: هدف از طرح جایگزینی سوخت مناسب و توزیع آبگرمکن های خورشیدی کاهش فشار بر سطح اراضی جنگلی و مرتعی، جلوگیری از قطع درختان، تغییر الگوی جنگلی، کمک به معیشت عرصه نشینان و در نهایت ترویج فرهنگ استفاده از انرژی های نوین است.

معاون مدیرکل منابع طبیعی تصریح کرد: همچنین در راستای اجرای پروژه های حفاظت و حمایت  پروژه "بنچ مارک" ( نشانه گذاری) در مساحتی بالغ بر 30 کیلومتردر اراضی ملی نیز اقدامات بنچ مارک اجرا شده است که هدف از این طرح ایجاد کمربند حفاظتی و تعیین حدود اراضی کشاورزی و منابع طبیعی است.

وی افزود: این طرح نیز در راستای حفاظت از اراضی ملی و جلوگیری از تعدی و تجاوز اشخاص به عرصه های ملی است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا