اخبار
کد خبر : 9283 ۱۳۹۸/۱۱/۰۵   ۱۹:۰۲:۱۱

به تنفس زمین کمک کنیم
حذف قبوض برق؛ طرحی با مزایای خوب

 

هوشمندسازی استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات برای تسهیل فعالیت‌هایی است که پیش از این، به‌صورت سنتی و معمول انجام می‌شدند.

به گزارش نای قلم، با اجرای طرح هوشمندسازی، می‌توان دستگاه های اجرایی را ارزان اداره کرد تا کارهای مردم با سرعت و سهولت بیش‌تری انجام شود.

از مزایای هوشمندسازی می‌توان به صرفه‌جویی در هزینه‌ها، کاهش رفت‌وآمد، و حتی حفظ محیط زیست به اشاره کرد.

صدور قبض‌های کاغذی علاوه بر هزینه های سالانه، قطع درختانی را به همراه دارد که هرکدام حکم ریه‌های زمین را داشته و نبودشان تنفس زمین را با مشکل مواجه می کند؛ طرح حذف قبض کاغذی کمک به تنفس بهتر زمین است پس برای حذف اقدام کنیم.

ماه های ابتدایی امسال بود که مسوولان شرکت برق استان از تلاش برای حذف قبض‌های کاغذی برق خبردادند و به دنبال آن اقدام های لازم برای آغاز طرح برداشته شد و موضوع با ارسال پیامک به مشترکان تلفن همراه و نوشتن آن روی قبض‌های ثلفن ثابت به صورت جدی‌تری ادامه پیدا کرد تا مشترکان به خواست خود از دریافت قبض کاغذی صرفه نظر کنند.

علاوه بر اطلاع رسانی از طریق تلفن همراه و قبض های کاغذی، بنرهایی در سطح شهرها قرار داده شد تا همه مردم را از شروع طرح آگاه سازند و گام ها برای حذف قبض برداشته شود، مردم هم از موضوع مطلع شده و برای حذف قبض های خود اقدام کردند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی با اشاره بر مزایای اجرای طرح ملی قبض سبز گفت: مشترکین و شرکت های توزیع همواره در ادوار گذشته با معضلی به نام مفقود شدن قبوض به دلایل مختلفی مواجه بودن که این قضیه سبب بروز مشکلات عدیده برای مشترکین و شرکت های توزیع می شد که خوشبختانه با حذف قبوض کاغذی به هیچ وجه شاهد چنین مشکلاتی ناشی از مفقودی نخواهیم بود ضمن آنکه قبل از اجرای طرح پروسه چاپ، توزیع، تحویل و پرداخت قبوض بسیار طولانی و هزینه بر و وقت گیر بود که این مشکل نیز با امکان پرداخت و مشاهده الکترونیکی قبوض حل شده است.

* مشارکت حداکثری مردم آذربایجان غربی در اجرای طرح ملی قبض سبز

اکبر حسن بکلو افزود: از زمان شروع اجرای این طرح در آذربایجان غربی خوشبختانه مردم مشارکت خوبی در پیشرفت این طرح داشته اند و امیدواریم این رویه همچنان ادامه داشته باشد.

حسن‌بکلو ادامه داد: مشترکانی که به دنبال روش های پرداخت غیرحضوری با صرف کمترین زمان برای پرداخت قبوض خود هستند می‌توانند از اپلیکیشن‌های پرداختی مختلفی مانند اپلیکیشن خدمات غیرحضوری برق ایران، سامانه آنلاین الکترونیکی ساپا، همراه برق، سامانه سپهر بانک صادرات، سامانه پارسیان، اپلیکیشن کی پاد، بازوی اطلاع رسانی در پیام رسان بله به پرداخت بانک ملت، سامانه پرداخت سامان و آسان پرداخت صورتحساب خود را دریافت و پرداخت کنند.

وی خاطرنشان کرد: کاهش سفرهای غیرضروری درون شهری، کاهش هزینه‌های مردم و دولت و به تبع آن امکان ارائه خدمات بیشتر و بهتر تنها بخشی از مزیت‌های استفاده از خدمات غیرحضوری توسط مشترکان است که در صورت هر گونه بروز مشکل یا سوال و ابهامی در این خصوص مشترکان می توانند از راه های ارتباطی این شرکت با مشترکان، نسبت به رفع آن اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی تاکید کرد: مهم ترین هدف اجرای طرح ملی قبض سبز ارائه بهترین خدمات ضمن صرفه جویی در وقت، انرژی و هزینه برای مشترکان است که وجود روش های مختلف پرداخت قبوض نیز به دلیل راحتی مشترکان است تا هر فرد با توجه به علایق و امکانات در دسترس خود نسبت به پرداخت قبوض خود اقدام کند.

وی ادامه داد: مشترکان می توانند در پایان همان پیامکی که اطلاعات قبض برق ارسال شده کلیک کرده و با باز شدن درگاه پرداخت به راحتی در صورت وجود رمز دوم از درگاه پرداخت بانکی قبض خود را پرداخت کنند و رسید بانکی را دریافت کنند.

حسن بکلو اضافه کرد: مشترکان برای پرداخت های قبوض خود باید حتما یکی از قبض های گذشته خود را داشته باشند و از این پس با نگهداری شناسه قبض خود می توانند نسبت به پرداخت قبوض خود به صورت غیرحضوری اقدام کنند.

وی با اشاره بر سایر روش های پرداخت گفت: در حال حاضر علاوه بر اپلیکیشن‌های تلفن‌های هوشمند، با کدهای دستوری USSD نیز امکان پرداخت صورت حساب برق وجود دارد.

حذف کامل قبض‌های کاغذی علاوه بر جلوگیری از میلیاردها ریال هزینه اضافه، به زمین کمک خواهد کرد بهتر و راحت تر نفس بکشد بیاییم به تنفس زمین کمک کنیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا